1

Onderwerp: [FEEDBACK] Macarons

Ik heb mij ook gewaagd aan het maken van macarons. Omdat ik weet dat dit niet gemakkelijk is heb ik het recept nauwgezet gevolgd, maar ergens ben ik toch in de fout gegaan... de macarons zien er niet uit.  :nooo
Oh ja, ik heb het recept van Tineke gebruikt.
Zo zagen ze eruit nadat ze een uur gerust hadden, net voor ze in de oven gingen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DEJX4UEK.jpg
En zo zien ze er nu uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6MPT7SY.jpg
Ik heb al gemerkt dat ik ze te dicht tegen elkaar heb gelegd, maar waarom zijn ze niet mooi glad?

2

Re: [FEEDBACK] Macarons

ik denk dat je ze te lang hebt gebakken of te hoog temp

3

Ik heb ze 15 min gebakken op (ongeveer) 145 graden. Mijn oven is soms wel wat warmer dan hij aangeeft.  :s

4

heb je ze wel een tijdje laten 'drogen' voordat ze de oven in gingen?

Heb ze zelf nog nooit gemaakt hoor maar zou zomaar een stap zijn wat ik zou vergeten  :D

5

Ik denk dat je te lang geklopt hebt !

Gr. Katy

6

@Vizzstick: ze hebben een uur gedroogd voor ze de oven ingingen.
@Katy: Ik heb inderdaad redelijk lang geklopt. Ik dacht dat het beter was om wat langer te kloppen zodat alles zeker goed gemengd zou zijn. Volgende keer dus minder kloppen!
Bedankt allemaal voor de tips! Superhandig zulke helpende medeforummers!  ;)
Ik zal jullie laten weten hoe het volgende keer afloopt!

7

Ik gebruik altijd het recept van Bakerella en die lukken altijd perfect! Zo op het eerste gezicht hebben ze inderdaad geen bodempje gevormd om omhoog te komen. Hopelijk waren ze toch nog lekker :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

8

Lekker door een ijstaart  :9

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

9

Ik kreeg deze koekjes ook toen ik per ongeluk fijne tafelsuiker bij mijn amandelmeel had gedaan. Ik vond het zonde om dat meel weg te gooien, dus heb toch gewoon geprobeerd te bakken en kreeg ook van die lelijke, maar heerlijke koekjes.
Ik heb dus het idee dat het aan je suiker heeft gelegen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

@ Liens: lekker waren ze wel hoor! Mmmm...
@ Annemiek: Ik heb inderdaad fijne tafelsuiker gebruikt. Moet het dan speciale suiker zijn?

11

Ann@Kadokes schreef:

@ Liens: lekker waren ze wel hoor! Mmmm...
@ Annemiek: Ik heb inderdaad fijne tafelsuiker gebruikt. Moet het dan speciale suiker zijn?

Ik weet niet of je de franse methode hebt gebruikt (met stijfgeslagen eiwit met een beetje suiker) en dan het mengsel van suiker en amandelmeel erdoorheen, of de zwitserse (met gekookte suiker), maar door het amandelmeel moet inderdaad poedersuiker of liever nog suikerbakkerspoeder. Ik doe de suiker en de amandelen in de keukenmachine om het nog fijner te maken en dan ook nog zeven.
Probeer het gewoon nog eens en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

Ik heb nog eens macarons gemaakt en ze zien er al iets beter uit.
Ze zijn al glad en sommigen hebben al een klein 'bodempje', maar nu hebben ze scheurtjes en onderaan zijn ze hol!?
Van smaak zijn ze wel heel lekker: mijn huisgenoten vinden het dus niet erg dat ik blijf proberen om macarons te maken.  ;)

13

Herkenbaar, mij lukt het ook nog steeds niet. Krijg ook die stomme gescheurde bolletjes. Waarschijnlijk ligt het aan het kloppen. Vind dat ook lastig want hoe meng je goed maar niet te lang.

Ik zou wel op workshop willen want dit MOET gewoon lukken.

Groetjes Marlies