1

Onderwerp: Fondant bloemen

Zondag is mijn nichtje jarig, dus ben ik vanmiddag naar Purmerend (Piece of Cake) afgereist om het een en ander te halen.

Ik wil 2 taarten maken, 1 barbietaart en een vierkante taart met veel gekleurde bloemen.

Ik kan haast niet wachten tot zondag... Maar nu is mijn vraag, kan ik ook alvast de bloemen maken? Of is dat te lang van te voren denken jullie? En wanneer zouden jullie het kapsel maken? Vrijdag of zaterdag? (Rottige is alleen als het kapsel mislukt ik zondag geen nieuwe mix kan krijgen)

Ik hoor het graag, want als het zo is dat ik het nu al kan maken, ga ik direct de keuken in! (hihihi)

2

Re: Fondant bloemen

Nou, hop die keuken in :P
Je kunt prima van te voren bloemen maken. Leg ze losjes onder folie of in een tupperwarebakje en ze blijven prima. Als je ze van marsepein maakt, drogen ze nog minder uit dan als je het van fondant doet.
Ik zou zeker vrijdag al de taart bakken en zaterdag decoreren. Zelf doe ik hem dan ook een nachtje in de vriezer, maar goed in gepakt in folie lukt het ook, evt. trempeer je hem als hij droog is.

Succes!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Fondant bloemen

Hihihihi, dan ga ik er snel aan beginnen!
Btw het worden mijn eerste 'luxere' taarten, maar heb goede hoop!

De bloemen worden van fondant, maar wel die platte, van uit een uitsteekvorm... Neem aan dat die ook gewoon in het folie bewaard kunnen worden?

Zondag zet ik de foto wel op het forum... *zucht* was het maar zover...

PS: Bedankt voor je snelle antwoord Marianne.

Groetjes,
Mabel & Anita