1

Onderwerp: Bruidstaart van mijn schoonzus

Ons huwelijkscadeau voor mijn schoonzus die een beetje low budget wou trouwen:

http://94.100.121.225/1126700001-1126750000/1126734101-1126734200/1126734135_5_U_TR.jpeg
http://94.100.121.221/1126700001-1126750000/1126738001-1126738100/1126738082_5_qQqW.jpeg
http://94.100.118.65/1126700001-1126750000/1126731801-1126731900/1126731899_5_Wd55.jpeg

3 lagen met champagnecreme en stukjes mango. Met de letters van het bruidspaar M&S (en niet andersom zoals ik bijna had gedaan  :s )
1 minitaartje voor de dochter van de bruidegom. Die was alleen zo moe dat ze voor het eten al terug naar huis was gebracht. Vandaar dat het bruidspaartje er niet op staat, die krijgt ze later. Deze is gevuld met een mislukte botercreme. Ik had BC met BBR gemaakt maar op mijn proeftaartje zag ik dat het fondant daardoor smolt. Dus toch 1:1 BC gemaakt. Maar de mislukte botercreme gemengd met gesmolten chocolade & stukjes pure chocolade en dit gaf een heel lekker effect! De 2e losse taart was ook met chocolade gevuld.

Alles was erg in de smaak gevallen!

2

Re: Bruidstaart van mijn schoonzus

ziet er heel erg mooi uit

3

Wauw, super mooi!!

wauw chique!

liefs marieke

5

:thumb:  :thumb: , een hele mooie taart en een heel mooi cadeau om te geven

6

Niet echt low-budget dit  :nooo . Mooie chique stapel. Prachtige design ook. Zijn het stencils?

Groet, Jolanda

7 Laatst bewerkt door Elyssa (11-10-2010 11:46)

Prachtig zeg , heb deze met dowels gedaan ? En met hoeveel als ik vragen mag.

Groetjes

8

Prachtige taart! Hoe heb je de echte rozen er bovenop ingestoken? (het zijn toch echte rozen?  :o )

9

Wauw wat een mooi cadeau zeg! Daar zullen ze wel blij mee zijn!!!

10

Ik vind em ook prachtig en idd....ziet er absoluut niet low-budget uit hoor ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

Zo dan, mooie taart! Ziet er hartstikke sjiek uit! Heel mooi gemaakt

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

12

Bedankt voor alle complimenten!

Het zijn inderdaad stensils. Ik heb ze bij Bien gekocht. Alleen waren de stensils een beetje groot dus ik heb delen van de afdruk gebruikt omdat het geheel niet paste.

De rozen zijn inderdaad echt. Ik heb een stukje PVC buis in de taart gedaan en vlak voor het opdienen de rozen erin gezet. Ze raakten de taart niet dus dat ging helemaal goed!

Elyssa, wat bedoel je met speels?

De avond ervoor had ik alle versteviging etc. er al in gedaan dus op de dag zelf kon ik ook lekker bruidsgast zijn. Tot het aansnijden! Ik kreeg geen tijd om bij de taart weg te gaan, iedereen wou even weten hoe dat je nou zo'n taart maakt...tja ehh....bakken in de oven?

13

Prachtig :thumb:

groetjes Bianca

Groetjes Bianca Wolst

14

Hahaha, bakken in de oven...tja, logisch toch ? :D Maar dit is echt een schitterend cadeau voor je schoonzus en zwager, wauw !!!

Groetjes, Conny

15

Ik bedoelde dowels  :D  mijn telefoon maakt iedere keer uitzich zelf andere woorden  :rolleyes:

16

Hoi Elyssa, dowels, aha! Handig zo'n zelf woorden bouwer, haha.

Ik heb witte dunne electrabuis gebruikt als dowels.
Omdat hij maar heel even op elkaar hoefde te staan heb ik in de onderste laag 5 stuks gedaan en in de 2e laag 4. En in de bovenste zat dan het stukje PVC buis voor de bloemen.

Ik heb hem na het hoofdgerecht opgebouwd, de taart was het dessert. Al met al heeft hij maar 10 minuten op elkaar gestaan voor hij aangesneden werd.

Ik het verleden gebruikte ik altijd hout maar was toch altijd wel bang voor splinters. Deze heb ik gezaagd, geveild en met schuurpapier glad gemaakt. Daarna zijn ze de vaatwasser in gegaan. Voor mezelf gaf dat een beter gevoel dan de houten stokjes. Puur persoonlijk.

17

wat een schitterend kado!

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

18

Hartstikke sjiek en mooi, daar zullen ze vast blij mee zijn geweest.

19

Dank je wel Miciek , voor je zeer uitbreiden uitleg , ik vind je taart erg mooi en hij lijkt te staan als een huis.
Ik moet volgende week voor de eerste keer een bruidstaart maken maar ik heb nog nooit hoger gestapeld dan 2.
Ik van die wilton dowels gekocht (plastiek) maar ik vind ze zo enorm groot.
Ik vind ze van plastiek ook fijner idd dat is gewoon het idee waarschijnlijk  :)

Groetjes Elyssa