1

Onderwerp: kleine stukjes en details in koekjes uitstekers

nu heb ik een leuke piraten uitsteker alleen heeft die natuurlijk weer een paar kleine details, waaronder een ooglapje
en hoe krijg je die er nu fatsoenlijk uit???
voor elke uitsteek word er flink gebloemd
voorbeeld van de eerste en enige goeie
de rest mist een lapje en een ook een haak ;)
http://lh5.ggpht.com/_gbq8GZAwuLc/TLHQ7vdJEzI/AAAAAAAAElg/tdIaP5Zn3Q0/s400/DSC05761.JPG
tips meer dan welkom

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

2

Re: kleine stukjes en details in koekjes uitstekers

Ik gebruik bij zulke priegelpuntjes of -gaatjes een klein kwastje om het deeg eruit te 'helpen' :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door Wodan (10-10-2010 16:01)

Het lijkt mij dat deze uitsteker meer geschikt is voor dunne plakken fondant en marsepein ipv voor koekjesdeeg?

Maar heej het is wel een gave uitsteker!!

Ow ja...of een sateprikker proberen :)

4

sateprikker ja, alleen dan steek je er dwars doorheen voor je er erg in hebt ;)
vorm heb ik gevonden in kookwinkel in de vughterstreaat in den bosch

kwastje zal ik eens proberen, dank je wel  :D

~enthousiast hobbyist ~

5

Ik bedoel meer even loswippen, voor de hele kleine hoekjes waar je met een kwastje niet bij komt.. :D

Maar de kookwinkel in den bosch!? Toch eens binnenlopen, dat is dichtbij...  :lol:

6 Laatst bewerkt door inge h (10-10-2010 16:32)

Wodan schreef:

Ik bedoel meer even loswippen, voor de hele kleine hoekjes waar je met een kwastje niet bij komt.. :D

Maar de kookwinkel in den bosch!? Toch eens binnenlopen, dat is dichtbij...  :lol:

:lol: zo te zien wel
links achterin de winkel, naast de trap naar beneden

voor loswippen heb ik het ook geprobeerd maar dan steek je toch makelijk erin en das ook weer niet de bedoeling ;)

~enthousiast hobbyist ~

7

Ik heb zo'n scull and bones-koekjesuitsteker. Ik hoop dat ik het goed uitleg....de details binnen de buitenrand zitten vaak hoger. Die steek je dus niet helemaal uit. Omdat het natuurlijk een koekjesuitsteker is en dit dus de lijnen op het koekje worden. Voor marsepein leg ik de lap op de omgekeerde uitsteker en druk voorzichtig de marsepein erin. En dan heel voorzichtig idd met een sateprikker. Of snap ik de vraag niet? :/  :lol:
Ik fiets regelmatig door de Vughterstraat en loop even de kookwinkel binnen maar kom altijd met niks naar buiten, wat wel voordelig is natuurlijk  :lol: .
Die andere winkel in de Vughterstraat, Celebrations, had opheffingsuitverkoop een paar weken geleden. Zal nu wel dicht zijn.