1

Onderwerp: Stapelen

Bij de howto voor het maken van een barbietaart (op deze site bij projecten) op een ondertaart wordt aangegeven dat je de barbie moet "stutten" door houtjes in de ondertaart te plaatsen en een karton onder de roktaart te leggen.

Nou heb ik in het boek "Feestelijke taarten" van Joanna Farrow een stapeling gezien van 3 taarten, waarbij geen ondersteunend materiaal gebruikt wordt. Wel zijn CAKES gebruikt  (ingredi

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

2

Re: Stapelen

ik gebruik van die chocolade mintstokjes die je in de supermarkt kan kopen. Smaakt het ook nog lekker als je ze in je taart vindt. Zo gauw als er iets te stapelen is dan stop ik ze erin, knip ze af met de schaar en zet de bovenste taart erop.

3

Dat zijn cakes die samen de lagen vormen van 1 taart neem ik aan? En nee dat hoeft niet ondersteund te worden. Zou je op deze taart nog een aparte taart plaatsen zoals de barbie op een aparte ondertaart, dan dient er wel ondersteund te worden.

Als je 3 cakelagen op elkaar aanbrengt is de verdeling van gewicht redelijk evenredig, als je een afwijkende taart aan gaat brengen op een andere taart is de verdeling niet meer evenredig en zal de afwijkende boventaart beginnen weg te zinken puur door het grote gewicht verdeeld over een kleiner oppervlak :)

Dus ja, de ondertaart in deze how to is perfect ondersteund en je hoeft niet bang te zijn dat je barbie verzinkt en ja het is echt nodig :)

I believe in Sandy Claws

4

wati k ook weleens heb gelezen is het "splitsen"van de taart handig als je meerdere vullingen wil gebruiken en voor het snijden, dan kan je makkelijk het karton opzoeken en daar dan doorsnijden