1

Onderwerp: spoedje: hoe lang in de oven?

hoi,

heb een 20cm gevuld met 5 eieren, 150gr suiker, zakje poedersuiker en 125 bloem en 25 gram maizena en een snufje zout. Moet deze ook gewoon 40 tot 45 minuten??? ja toch...oh ja, heb me vorm opgehoogd met bakpapier....lekker hoge taart.

Ik had met me slimme hoofd dit recept ook gebruikt in me 25cm vorm (springvorm) en die zakte steeds in, werd wel hoog, maar in het midden na het bakken zakte die in....die had ik toen 35 minuten gebakken.....moet dus langer bakken????

ik bak op 180 graden hetelucht

Groetjes Christa!

2

Re: spoedje: hoe lang in de oven?

Ik bak altijd, welke grootte dan ook, ongeveer 3 kwartier. Ik ben met boven-en onderwarmte. Maar goed, met hetelucht bakte ik ook 3 kwartier. Soms 5 minuten langer..

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

oke, dan houd ik ongeveer 14.45 uur aan! hij stond precies om 14.00 uur in de oven.

Groetjes Christa!

4

Christa163 schreef:

oke, dan houd ik ongeveer 14.45 uur aan! hij stond precies om 14.00 uur in de oven.

mijn oven gebruikt alleen de bovenwarmer in combinatie met de grill. lijkt me met taarten geen goed idee :lol:

Hij staat nu al een half uur in de oven...ik laat em nog een kwartiertje staan! hij is wel mooi omhoog gekomen!!!
nu nog wat bruiner worden.....hij is weer mooi, hopen dat ie ook gaar is, anders doe ik em nog 5 minuutjes langer....
want het is een springvorm 20cm, lijkt me best krap. maar ben ook bang dat me biscuit uitdroogd....??? :9

Groetjes Christa!

vragen over bakken & Vullen [move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs