1

Onderwerp: verschil tussen frosty en ouwel en hoe gebruiken

wat is het verschil?
Ik heb bij onze bakker iets laten afdrukken en dat is zacht, dus niet zoals eetpapier.
Dat hangt op een plastic laagje, maar hoe moet ik dat op de taart krijgen?

Groetjes,
Vivke

2

Re: verschil tussen frosty en ouwel en hoe gebruiken

Als het een ouwel is, dan moet je het plastic laagje eraf halen, dat eet anders zo moeilijk hé :)

frosty geen ervaring mee.

3

denk dat het frosty is, en zit eigenlijk met dezelfde vraag ;)

4

het zou frosty of icing kunnen zijn...

De frosty sheet  is dun printbaar laagje op zetmeelbasis en suiker met vanille smaak. Het zetmeel laagje ligt op een plastic schutvel om het door voeren door de printer mogelijk te maken. Voor het verwijderen van het schutvel, is het eventueel handig om de sheet max. 1 minuutje in de vriezer te leggen, waarna je het schut vel makkelijk kan verwijderen.
De Frosty sheet is uitstekend geschikt om op crème of slagroom te plaatsen. De print smelt als het ware samen met de crème.

Icing sheet is meer een soort dun vel van fondant.  Goed op marsepein en fondant te gebruiken. Je kan hier mee ook suikerschildjes maken, zoals de bakker ook wel heeft om de smaken van de gebakjes aan te geven. Je knipt/ snijdt ze dan uit zolang de sheet nog flexibel is en laat de plaatjes dan drogen op een vlakke ondergrond, regelmatig even omkeren, om ze goed te drogen. Bevestigen gaat makkelijk met behulp van zeer weinig water.
Het schutvel van  een icingsheet, laat over het algemeen makkelijk los. Mocht het moeilijk te verwijderen zijn, dan is 1 minuutje in de vriezer ook voor deze printbare ondergrond de  veiligste oplossing

5

:lol: dat had ik ook net teruggevonden via google, wou het net komen plaatsen, maar je bent me voor ;)

ik heb een frosty sheet: de print met zo'n laagje plastic eronder -> dus eerst best even in de diepvriezer plaatsen voor gebruik

6

het is dus een frosty en ik heb hem heel goed kunnen gebruiken, foto in de taarten parade straks

Groetjes,
Vivke

7

Thnx! Dat is goede informatie; ik print de tekst van Kimh nog even op 'gewoon' papier  :) , zodat ik precies weet welk velletje ik wanneer nodig heb  :Y  Ga deze info natuurlijk weer vergeten  :o !
En ouwel.... daar begin ik niet eens aan!

Thnx Kimh  :thumb:

8

En de geprinte tekst plak ik natuurlijk op de juiste doos... dat was ik al weer 'vergeten' erbij te vermelden  :lol:
En nu aan de slag met mijn nieuwe foodprinter, heerlijk testen!

9

Ybag79 schreef:

Thnx! Dat is goede informatie; ik print de tekst van Kimh nog even op 'gewoon' papier  :) , zodat ik precies weet welk velletje ik wanneer nodig heb  :Y  Ga deze info natuurlijk weer vergeten  :o !
En ouwel.... daar begin ik niet eens aan!

Thnx Kimh  :thumb:

ennne.. kim heeft deze tekst ook van google (ik meen van Rietchy har site) dus alle eer naar haar