1

Onderwerp: hoe werkt deze??

Wilton Roll & Cut Mat 50x50 cm

Ik zag em in de webshop.... uhm....laat deze zien hoeveel fondant je nodig hebt op je taart, dus er staan cirkels op...stel je hebt een taart van 25 cm....rol je dan tot 25 cm?? en dan heb je ook meteen de goeie dikte???

ik snap het niet helemaal...ik en centimeters :grr:  :grr:
want als deze laat zien voor welke maat taart ik fondant nodig hebt (tijdens het uitrollen) dan is ie zeker waar voor mijn geld...ik doe nu op de gok, maar mijn fondant is eigenlijk net te dun...waardoor je de biscuit kan zien...das niet de bedoeling :nooo

Groetjes Christa!

Re: hoe werkt deze??

ik heb geen idee hoe het precies werkt, ik denk dat je uitrolt, en als je een mooi rondje hebt uitgerold, zie je voor wat voor cake je die kunt gebruiken.
Als je fondant vaak te dun is, kun je denk ik beter spacers (latjes) of ringen van wilton oid aanschaffen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

uhh...waar kan ik die bekijken in de webshop????

Groetjes Christa!

als je zoekt (rechtsbovenin) op spacers vind je ze vanzelf
en die ringen dat zijn deze maar t nadeel van deze is dan weer dat je de wilton rolling pin moet hebben.

Waar rol je nu mee uit? Want als je met een normale deegroller uitrolt, hebben die spacers ook geen zin :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

oh, met een normale deegroller... :s
ik moet ook nog spulletjes sparen, maar kan helaas niet alles in 1x kopen....komt allemaal goed, en ik moet gewoon meeeer fondant maken zodat ik niet zuinig hoef te rollen.

Groetjes Christa!

6

maar ik dacht, als hij nou de afmeting van de taart laat zien, dan heb ik geen overtollig fondant en hoef ik niet meer te gokken, dan weet ik dat ik tot bijv. 25cm moet rollen en klaar.

ik weet niet of het zo werkt, maar als ie zo werkt, dan wil ik em wel kopen, snappie???? ;)

Groetjes Christa!

7

Niet kopen als je 'm hiervoor wilt gebruiken. Tabel hiernaast aanhouden voor de hoeveelheid fondant/marsepein en dan lekker uitrollen, niet te dun. Even opmeten met een rolmaat/touwtje hoe groot je lap moet zijn. En wat je over hebt gebruiken voor lekkere cupcakes of een puzzelplaatje. maar niet te zuinig met de marsepein/fondant, dat werkt veel relaxter.

8

ik meet na het vullen en afsmeren op hoe hoog en breed de taart is (bij mij krimpen ze altijd iets als ze weer intdooid zijn) en dan kijk ik tijdens het rollen of ik genoeg heb....

9

oke bedankt meiden!

Groetjes Christa!

10

Wanneer je een taart hebt van bv 25 cm doorsnee en 8 cm hoog, moet de lap zijn 25+2x8=41 cm. Eerst pakte ik altijd een rolmaatje maar nu leg ik een taartkarton net zo groot als de taart op de lap en kijk of ik rondom hoeveel cm ik al heb. De dikte meet ik door een klein meetlatje langs de lap te houden. Met de rolmaat ging ik toch regelmatig de fout in.