1

Onderwerp: appeltaart-extra.

Heb dit recept vandaag van het net gehaald... echt zooo lekker !!  :9

Deeg:

140 gram patentbloem

35 gram poedersuiker

115 gram koude ongezouten boter, in blokjes

50 gram suiker

Vulling:

225 gram roomkaas, op kamertemperatuur

1 ei
50 gram suiker

½ theelepel kaneel
½ Theelepel vanille extract
500 gram appels, in schijfjes

1 Doe bloem en suiker in de foodprocessor. Laat een paar seconden draaien zodat het goed gemengd is. Voeg de klontjes boter toe en laat steeds een paar seconden draaien totdat zich een deeg vormt. Druk het deeg gelijkmatig over de bodem en zijkanten van de vorm uit. Dek af met plastic folie en zet in de koelkast

2 Doe de roomkaas in de foodprocessor en laat draaien tot de roomkaas smeuïg is. Voeg de suiker toe en laat nog even draaien. Voeg dan het losgeklopte ei en het vanille extract toe en laat de foodprocessor weer even draaien. Haal het deeg uit de koelkast en verdeel de roomkaas erover.

3 Meng de suiker en de kaneel in een kom. Meng de schijfjes appel erdoor. Verdeel het appelmengsel over de roomkaas. Bestrooi met de geschaafde amandelen. Bak de taart 10 minuten op 230 ºC, verlaag dan de temperatuur naar 200 ºC en bak in nog ± 30 minuten bruin en gaar. Laat afkoelen tot kamertemperatuur en zet dan afgedekt in de koelkast om verder koud te laten worden.
35 gram geschaafde amandelen

50 gram suiker

2

Re: appeltaart-extra.

Klinkt erg lekker ga ik zeker eens uitproberen

groetjes Hanneke

3

Hoe groot de springvorm? want het klinkt erg lekker en ik wil hem samen met mijn zoontje gaan maken

lekker duurt het langst!

4

heb het al afgerukt denk dak hm vrijdag ga make!!!

5

meyke schreef:

Hoe groot de springvorm? want het klinkt erg lekker en ik wil hem samen met mijn zoontje gaan maken

ik heb gewoon een standaard bakvorm ( geloof iets van 24 cm ) gebruikt, maar dat maakt niet heel uit hoor !