1

Onderwerp: Botercreme vraagje.

Vandaag voor het eerst botercreme gekocht maar moet je dit aanmaken met normale boter of roomboter?
Wat is jullie ervaring?

2

Re: Botercreme vraagje.

Ik gebruik altijd bertoli met de blauwe wikkel

.. Want taart kan altijd!!

3

Roomboter is het lekkerst , kan gewoon de goedkoopste zijn hoor!

Carpe Diem !

ik heb altijd zaanse hoeve boter..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

5

Roomboter :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

Altijd roomboter :Y  :9

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

7

Ik gebruik altijd roomboter, vind ik het lekkerste!

8

Dan haal ik van de week nog even roomboter in huis :D Bedankt voor alle antwoorden!

Wat bedoel je eigenlijk met gewone boter??

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Zeeuws meisje etc

11

Ik gebruik altijd ongezouten roomboter
Merk maakt me op zich niet uit

the things  that make me different
are the things that make me

12

Ik gebruik ook altijd roomboter en de goedkoopste.

Zeeuws Meisje is margarine

14

Ik heb laatst voor het eerst de botercrememix van de webshop gemaakt met roomboter.....en precies de verhoudingen aangehouden zoals op de zak.
De botercreme was echt heel romig en zacht....volgens mij zoals het hoort.

De overige botercreme heb ik ingevroren en laatst weer gebruikt.
Maar ik vond hem vrij nat....heel anders dan voor het invriezen.
De smaak was gelukkig wel het zelfde.

Ik heb de bc nadat die ontdooit was meteen gebruikt en niet meer geklopt, alleen heel even doorgeroert......of is dat juist het probleem?

Wie o wie kan mij vertellen wat er niet goed gaat.

Groetjes Marianne

wjanzen schreef:

Zeeuws meisje etc

Dat is inderdaad margarine  :Y
Als er in wat voor recept dan ook boter moet, wordt altijd roomboter bedoeld tenzij anders vermeld.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

16

wjanzen schreef:

Zeeuws meisje etc

Dat is inderdaad margarine  :Y
Als er in wat voor recept dan ook boter moet, wordt altijd roomboter bedoeld tenzij anders vermeld.

Kijk weer wat geleerd  :o
Bedankt allemaal!

17

maar moet je dan voor die botercreme ongezouten of gezouten roomboter hebben? :o

18

mvdkolk schreef:

Ik heb de bc nadat die ontdooit was meteen gebruikt en niet meer geklopt, alleen heel even doorgeroert......of is dat juist het probleem?

Groetjes Marianne

als je botercreme uit de vriezer haalt en gebruikt kan je hem het beste altijd even au bain marie verwarmen en hem dan pas weer even doorkloopen dan word hij gewoon weer zoals ervoor :thumb:

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

19

dubbeltje91 schreef:

maar moet je dan voor die botercreme ongezouten of gezouten roomboter hebben? :o

altijd ongezouten :)

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

20 Laatst bewerkt door dubbeltje91 (06-10-2010 16:24)

oké dankjewel :D

en dan had ik nog een vraag, ik wil als vulling tussen de lagen aardbeien- of frambozen jam doen en ook banketbakkersroom, is dit een goede combi? en kunnen er dan ook nog echte aardbeien of framboosjes (allebei uit diepvries :9) tussen of wordt dit teveel?

en hoe moet ik een goede botercreme maken?

21

margreth schreef:
mvdkolk schreef:

Groetjes Marianne

als je botercreme uit de vriezer haalt en gebruikt kan je hem het beste altijd even au bain marie verwarmen en hem dan pas weer even doorkloopen dan word hij gewoon weer zoals ervoor :thumb:

@ margreth

Thx....ga ik de volgende keer eens proberen.

22

ik gebruik ook ongezouten roomboter. zeeuws meisje heb ik bij gebrek aan beter ook weleens gebruikt. maar da's wel minder lekker!

en de botercreme mix moet je alleen gebruiken als vulling! voor het afsmeren van de buitenkant moet je 1:1 botercreme gebruiken, anders gaat je bekleding smelten.
dit heeft niks met je vraag te maken, dus misschien weet je dat al. maar dit was mijn grote beginnersfout, en ik baalde daar zo erg van! zou het zonde vinden als het jou ook gebeurt ;)

...Rozengeur en Marsepein...

23

Is een vulling van banketbakkersroom met aardbeienjam/frambozenjam en losse aardbeien/frambozen (diepvries) lekker, of wordt dit weer iets te veel? :think:

24

dubbeltje91 schreef:

Is een vulling van banketbakkersroom met aardbeienjam/frambozenjam en losse aardbeien/frambozen (diepvries) lekker, of wordt dit weer iets te veel? :think:

Ja hoor kan prima  :9

25

LindseyM schreef:

ik gebruik ook ongezouten roomboter. zeeuws meisje heb ik bij gebrek aan beter ook weleens gebruikt. maar da's wel minder lekker!

en de botercreme mix moet je alleen gebruiken als vulling! voor het afsmeren van de buitenkant moet je 1:1 botercreme gebruiken, anders gaat je bekleding smelten.
dit heeft niks met je vraag te maken, dus misschien weet je dat al. maar dit was mijn grote beginnersfout, en ik baalde daar zo erg van! zou het zonde vinden als het jou ook gebeurt ;)

Ik heb nog nooit botercreme gebruikt om af te smeren had toen iets gekocht in de winkel (kom even niet op de naam) maar 1 op 1 vind ik niet zo lekker maar had gelezen dat een zakje vanille suiker het lekkerder maakt dus dat ga ik ook maar is proberen.