Onderwerp: Dubbel check allergie

Even voor de zekerheid!
Voor zondag moet ik een taart maken voor een jongetje met koemelk, kippenei en soja allergie.
Graag met mangovulling.
Nu heb ik bedacht:
Biscuitrecept hier van de site, gevuld met mangojam, afgesmeerd met gezeefde mangojam en bekleed met Zeelandia marsepein.
Zit ik dan veilig?
En zijn er nog alternatieven voor het afsmeren?
Ik weet dat hier al veel over geschreven is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en begin inmiddels een beetje in paniek te raken!
Alvast bedankt!

2

Re: Dubbel check allergie

Biscuit maak je toch met eieren? Dan zou dat dus niet kunnen? Je kunt botercreme maken met koemelkvrije boter van AH, mango smaak erdoor van patidess. Een laag hiervan en een laag jam en dan afsmeren met botercreme (weer koemelkvrij) en poedersuiker 1:1.
Succes!

Biggeltaart schreef:

Biscuit maak je toch met eieren? Dan zou dat dus niet kunnen? Je kunt botercreme maken met koemelkvrije boter van AH, mango smaak erdoor van patidess. Een laag hiervan en een laag jam en dan afsmeren met botercreme (weer koemelkvrij) en poedersuiker 1:1.
Succes!

Uhm ja...had ik erbij moeten zetten...
Het recept uit de allergien lijst...dus veilig!
Deze:

315 gram bloem
1 1/2 zakje bakpoeder
45 gram custardpoeder
2 zakjes vanillesuiker
225 gram witte basterdsuiker
150 gram plantaardige margarine
3 dl water (300 ml)

Het wordt een 3D project, vandaar het recept voor cake...

Bedankt voor je reactie!

Voor alle zekerheid gewoon even de besteller gemaild...
Die heeft het goedgekeurd...
Weet ik zeker dat ik veilig zit..

5

Veel plantaardige margarine is wel met soja. Weet zo even geen merk waar het niet in zit. (Maar misschien staat dat wel in het allergien topic........... :cool: )

If life gives you lemons, make lemoncurd.