1

Onderwerp: zelf chocoladesnippers maken

Hoi allemaal.

Eerdaags beginnen met de taart voor een collega. Word een combi van slagroom met fondant (fondant word alleen een rond plaatje bovenop en op het allerlaatste moment spuit ik rondom toeven slagroom, dat moet goedgaan heb ik me laten vertellen).

Ze had niet zo heel veel wensen op zich: 18 (leeftijd), rond, lime en rood (want dat vloekt zo lekker bij elkaar) en bloemetjes ed als versiering.
Nou heb ik een geweldig plaatje gevonden van hello kitty in een gothic/punk stijl, waarbij ze zwarte kleding draagt en een beetje rood.
Die wil ik gaan puzzelen want dat gaat ze helemaal geweldig vinden.
De ondergrond van het fondant doe ik donkergrijs, dan komen alle kleuren goed tot hun recht.
De zijkant zou ik afwerken met chocosnippers (vlokken nog wat fijner gemaakt). Maar ja die zijn bruin (of wit) en dat vind ik dan niet echt mooi kleuren  bij de taart.
Chocola kleuren kan natuurlijk, maar kan ik er ook zelf snippers van maken? Zo ja, kan iemand mij vertellen hoe ik dat dan het handigste kan doen?
Alvast bedankt.

2

Re: zelf chocoladesnippers maken

Je chocolade smelten, kleuren en op een bakblik smeren dik en af laten koelen. Dan met een plamuurmes eroverheen en je krijgt snippers.

http://94.100.122.25/979500001-979550000/979505501-979505600/979505591_5_h5le.jpeg

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hm ja, op die manier kan je krullen maken, logisch dat je er dan ook snippers van kan maken, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Thanks!

mooie cupcake's (en taart) jolanda.
sjackie: wil je wat meer stevige slagroom toeven dan kan je ze ook maken van zgn. aangevette room.
op elke 100 ml. slagroom 40 gr. losgeklopte mascarpone.
( slagroom even wat kloppen met wat suiker en vanilleuiker, losgeprakte mascarpone toevoegen en tot de juiste dikte mixen (heel kort)
je kan dan evt., tijdens het mixen een zakje klopfix toevoegen.
gegarandeerd, stevige, lekkere slagroomtoefjes.
gr. hansje

5

Ik  gebruik normaal alleen klopfix door de slagroom.
Heb dat van aangevette room al wel vaker gelezen maar nog nooit gemaakt, moet ik maar eens een keer proberen. Thanks.