Onderwerp: Boter vraagje
Misschien een domme vraag, maar ik vroeg me het volgende af...
Bij de mix gebruik ik altijd roomboter. Maar is het ook mogelijk om gewone margarine te gebruiken?
www.zoetmetstijl.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Boter vraagje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Misschien een domme vraag, maar ik vroeg me het volgende af...
Bij de mix gebruik ik altijd roomboter. Maar is het ook mogelijk om gewone margarine te gebruiken?
Ja, dat kan, margarine wel, geen halvarine dat bevat te veel vocht
Ik vraag me af of het wel lekker wordt van margarine.... Ik zou alleen maar roomboter gebruiken voor de mix. Maar dat is mij idee.
Ingeeee , volgens mij is roomboter lekkerder hoor
(denk ik)
Ja voor mij ook alleen roomboter
margarine gaat prima (kwestie van smaak en als je er een smaakje doorheen doet dat is dat ook heerlijk!) maar niet uit een kuipje. Alleen die "harde" uit een pakje.
Waarom zou je het met margarine willen maken vraag ik mij af...
Je kunt natuurlijk ook half om half doen!
Waarom zou je het met margarine willen maken vraag ik mij af...
Omdat mijn man en zoontje geen melk mogen............
Overigens heb ik nog even terug gelezen: dat heeft dus idd geen nut als je de mix gebruikt, want daar zit al melk in. Die gebruik ik dus ook niet.
Misschien kun je crusting bc maken? Gewoon met shortening, poedersuiker, siroop en essences. Eigenlijk moet daar ook een beetje melk door, maar je kunt natuurlijk ook iets vervangends als sojamelk gebruiken.
Kostentechnisch is het namelijk veel goedkoper, roomboter is ong. 1,15. Margarine kost ong. 35 cent.
Ik gebruik altijd roomboter wanneer ik taart, koek, cake, vulling enz maak. Het is wel duurder maar de smaak is dan ook veel beter.
Tot nu toe heb ik nog geen taarten gebakken voor iemand met een allergie of zo, maar begrijp wel dat er toch veel bij komt kijken.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Boter vraagje