1

Onderwerp: gebrek aan ideetjes

hoi hoi,

ook ik ben gegrepen door het maken van taarten. Nu is mijn oma bijna jarig en heb ik haar beloofd voor haar een taart te maken.

Mijn 1e taart was enorm machtig (jam + fondant + BC)

Nu is mijn vraag weet iemand een goede combi die  niet te machtig is??

En smeer je altijd af met BC of kan dat ookmet iets anders??

Heb trouwens bij taartenwinkel in den bosch BCmix gekocht, kan je daar ook mee afsmeren, of beter van niet??

Ik wil de taart eerst invriezen, waar kan ik deze het beste in invriezen??

Heel veel vragen, maar wil mn oma graag verblijden !!

groetjes myrthe

2

Re: gebrek aan ideetjes

queenlofster schreef:

hoi hoi,

ook ik ben gegrepen door het maken van taarten. Nu is mijn oma bijna jarig en heb ik haar beloofd voor haar een taart te maken.

Mijn 1e taart was enorm machtig (jam + fondant + BC)

Nu is mijn vraag weet iemand een goede combi die  niet te machtig is??
B: Combi is prima, waarschijnlijk heb je te grote stukken geserveerd. Fruit erin is frisser en voelt minder zwaar (stukjes mandarijn uit blik, framboosjes uit de diepvries o.i.d.)

En smeer je altijd af met BC of kan dat ookmet iets anders??
B: Afsmeren kan ook met witte chocopasta.

Heb trouwens bij taartenwinkel in den bosch BCmix gekocht, kan je daar ook mee afsmeren, of beter van niet??
B: Afsmeren kan wel, alleen dan mix maken met de helft van het water.

Ik wil de taart eerst invriezen, waar kan ik deze het beste in invriezen??
B: Plastic folie, pedaalemmerzak.

Heel veel vragen, maar wil mn oma graag verblijden !!
B: Alvast gefeliciteerd!
groetjes myrthe

3

Kleinere stukjes snijden ;) het is geen appeltaart, dus zo moet je hem ook niet snijden! Machtig blijft ie toch wel... maar dunner uitrollen van de fondant werkt ook al een beetje.

Je kunt het beste afsmeren met de 1:1 bc. Dat is bv 100 gr boter en 100 gr poedersuiker en dan ongeveer 10 min mixen.
Met de mix kun je beter niet afsmeren aangezien daar vocht in zit waardoor de fondant kan gaan smelten. De meningen zijn erover verdeeld, maar bij twijfel niet doen dus ;)

Invriezen kan ik je niet bij helpen helaas. Er is ook een hoop info te vinden in de FAQ hier links op de pagina.

Ik denk dat je hier niet goed staat dus ik zal het ff melden, dan wordt je bericht verplaatst naar de juiste rubriek.

4

Tnx Inez

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties :)