1

Onderwerp: wegzakken fondant

Help help help.
Onze taart is aan het inzakken. Het fondant smelt als het ware weg.Hoe kan dit?????
Wie kan mij de gouden tip geven? Ik heb als fondant RegalIce soepel en uithardend gebruikt en toch "smelt"mijn taart.

Cindy

2

Re: wegzakken fondant

Waar heb je mee afgesmeerd ?

Carpe Diem !

3

Hoi monique

Ik heb botercreme gebruikt van funnycakes.

4

Als vulling heb ik vlaaivulling, aardbeiensmaak van Hak.
Verder heb ik slagroom en mascapone met tokkelroom gebruikt

5

De botercréme die je moet aanmaken met water ? Als dat zo is dan is dat de oorzaak. Nooit afsmeren met boter waar je vocht aan hebt toegevoegd , dan gaat je fondant of marsepein smelten . Afsmmeren doe je eigenlijk het best met botercréme 1:1 . Ben bang dat met deze fondant niet meer goed komt.

Carpe Diem !

6

Monique bedankt voor je tip. We hebben hem nu in de vriezer staan.
Volgende keer gebruik ik gewoon weer het oude recept.

7

Ja , ga op zeker en gebruik botercréme 1:1 , je kunt evt. een smaakje toevoegen als je het te " boterig" vindt , doe ik ook altijd; wat Patidess of vanille-essence erdoor. De slagroom en vlaaivulling zou ook nog mede-schuldig kunnen zijn maar alleen als je geen dijkjes hebt gespoten. 

Succes voor de volgende keer!

Carpe Diem !

8

monique63 schreef:

Ja , ga op zeker en gebruik botercréme 1:1 , je kunt evt. een smaakje toevoegen als je het te " boterig" vindt , doe ik ook altijd; wat Patidess of vanille-essence erdoor. De slagroom en vlaaivulling zou ook nog mede-schuldig kunnen zijn maar alleen als je geen dijkjes hebt gespoten. 

Succes voor de volgende keer!

Mee eens  :Y  :Y Ik gebruik alleen de 1:1 bc