1

Onderwerp: Help, bountyvulling

Hallo allemaal,

ik heb laatst hier een recept gevonden voor een bountyvulling, daar heb ik al wat vragen overgesteld en ben er nu mee aan de slag gegaan.

Dit is het recept:
+/- 200 gr bounty (ik gebruikte mini's)
1 zakje vanillesuiker
400 gram room
1 zakje klop klop
Werkwijze
-Verwarm de bounty met de room in een pan tot de chocolade gesmolten is
-Breng het aan de kook en laat kort doorkoken
-Doe de crème in een schaal en laat goed afkoelen; zet evt.met deksel op de schaal een nacht koud weg.
-Klop de klop klop op tot slagroom◦
-Klop met de garde van de mixer de crème luchtig op, voeg tijdens het kloppen de vanillesuiker en slagroom toe.

Nu heb ik de bounty's en room gesmolten.. het lijkt nu op een soort chocolade melk, terwijl het creme moet worden! Wat doe ik fout??? :nooo

2

Re: Help, bountyvulling

Je moet het ook goed (lees: goed en láng) laten koelen, het is nu nog vloeibaar natuurlijk, als het nét gesmolten is.....

Nachtje in de koeling, zie gebruiksaanwijzing. Dan opkloppen met Klopfix er doorheen.....

Succes!  :thumb:

3 Laatst bewerkt door Kelly1610 (28-09-2010 18:49)

Oh oke, dus dit klopt gewoon? :o Ik dacht dat de creme afmoest koelen.. Daar lijkt het dus totaal niet op :rolleyes: Ik ga het in de koelkast zetten :Y  Bedankt voor de reactie!!

ps, wat ik ben vergeten, het is inmiddels al even van het vuur en lijkt niet harder te worden, er komt wel zo'n laagje van 'afgekoelde warme melk' op...
Maar ik ga het dan maar in de koelkast zetten, kijken hoe het er morgen uitziet  :P

4

even een off-topic forum tip voor je. Als je meer vragen hebt over hetzelfde onderwerp is het handiger om dit in hetzelfde topic te doen in plaats van er een nieuw topic over te openen. Voor baksters die na jou komen en misschien tegen de zelfde problemen aanlopen is het dan wat overzichtelijker als alles in 1 topic staat  :thumb: .

5

djehr schreef:

even een off-topic forum tip voor je. Als je meer vragen hebt over hetzelfde onderwerp is het handiger om dit in hetzelfde topic te doen in plaats van er een nieuw topic over te openen. Voor baksters die na jou komen en misschien tegen de zelfde problemen aanlopen is het dan wat overzichtelijker als alles in 1 topic staat  :thumb: .

Ai, dat is waar.. Niet echt over nagedacht  :o Ik zal er opletten, want dat is inderdaad veel handiger!  :)

6

Ach geeft niets hoor. Een nieuw forum is altijd even wennen... ;)

Je zou de modjes kunnen vragen je topics samen te voegen (kun je vragen via Melden

7

Kelly1610 schreef:

Oh oke, dus dit klopt gewoon? :o Ik dacht dat de creme afmoest koelen.. Daar lijkt het dus totaal niet op :rolleyes: Ik ga het in de koelkast zetten :Y  Bedankt voor de reactie!!

ps, wat ik ben vergeten, het is inmiddels al even van het vuur en lijkt niet harder te worden, er komt wel zo'n laagje van 'afgekoelde warme melk' op...
Maar ik ga het dan maar in de koelkast zetten, kijken hoe het er morgen uitziet  :P

Geduld lijkt hier toch ook het sleutelwoord.....  O-)

Heel veel geduld.....  :lol:

8

djehr schreef:

Ach geeft niets hoor. Een nieuw forum is altijd even wennen... ;)

Je zou de modjes kunnen vragen je topics samen te voegen (kun je vragen via Melden

Heb ik gedaan!  :Y

9

annick67 schreef:
Kelly1610 schreef:

Geduld lijkt hier toch ook het sleutelwoord.....  O-)

Heel veel geduld.....  :lol:

Hmz  :think:  Het was vanochtend nog erg "waterig" (weet er even geen beter woord voor) Bij creme denk ik meer aan bijvoorbeeld BC, die vastheid.. Ach, het staat er voorlopig nog een dag in  :P

10

vergeet niet, dat je na het afkoelen nog moet opkloppen met de klopfix!
Het blijft vloeibaar en waterig als je het laat staan en wordt pas een echte crème als je hem hebt opgeklopt.

Suc6!

11

skoczek schreef:

vergeet niet, dat je na het afkoelen nog moet opkloppen met de klopfix!
Het blijft vloeibaar en waterig als je het laat staan en wordt pas een echte crème als je hem hebt opgeklopt.

Suc6!

Oooh! Oke, ik dacht dat het al creme-ig moest zijn na het afkoelen, daarom leek het me fout te gaan.. We zullen het vanavond mee maken :D :rolleyes:

12

Zo, net gemixed met de klopklop (goed spul zeg! handig)  Ik denk dat het wel goed is zo :Y

Maar nu vraag ik me af of ik de restjes in kan vriezen?

13

Niemand? :nooo

14

hoi
ik had een ander gek vraagje :o  ik ben hier nieuw op de site maar wat voor room gebruik je als je het op warmt en hoeveel slagroom gebruik je als laatste om die erbij te voegen bij de creme samen met de vanille suiker het recept ik onduidelijk :( dank je wel

15

fiek schreef:

hoi
ik had een ander gek vraagje :o  ik ben hier nieuw op de site maar wat voor room gebruik je als je het op warmt en hoeveel slagroom gebruik je als laatste om die erbij te voegen bij de creme samen met de vanille suiker het recept ik onduidelijk :( dank je wel

Ik "kwak" de bounties bij de warm gemaakte (slag) room en wacht tot alles gesmolten is.
Als alles dan is afgekoeld klop ik het net als bij slagroom met de klop klop en de vanilesuiker tot een stevige crème.
Als je het één keer door hebt heel simpel ;-)

Suc 6, want deze vulling is echt heeeeeerlijk

16

De mijne is niet echt gelukt  :nooo Het was veel te zacht.. liep zo uit de taart.. Volgende keer ga ik het ook zo proberen. Ik vind de verhouding room en bounty ook een beetje weinig, mag wel meer cocos smaak! :Y

Maar weet iemand of je de bountyvulling kan invriezen?

Gr Kelly

17

Kelly1610 schreef:

Zo, net gemixed met de klopklop (goed spul zeg! handig)  Ik denk dat het wel goed is zo :Y

Je moet geen klopklop gebruiken maar klopfix! Dan was het niet mislukt. Zie ook vorige berichten van andere dames (skoczek, en Annick67). Succes volgende keer.

18

Sofia schreef:
Kelly1610 schreef:

Je moet geen klopklop gebruiken maar klopfix! Dan was het niet mislukt. Zie ook vorige berichten van andere dames (skoczek, en Annick67). Succes volgende keer.

Huh? Je moet de bounty/roommix toch mengen met de klopklop slagroom?

19

Kelly1610 schreef:
Sofia schreef:
Kelly1610 schreef:

Kelly heeft wel gelijk. In het recept (wat ik even opgezocht heb) staat idd klopklop. Het staat er ook niet echt duidelijk in. Klopklop heb ik wel eens, jaaaaaren  ;)  geleden, gebruikt. Ik kan me herinneren dat het een soort dunne (nep)slagroom is, volgens mij.
Klopklop moet dus idd klop-fix zijn. Zijn twee verschillende producten.

20

Esther68 schreef:
Kelly1610 schreef:
Sofia schreef:

Kelly heeft wel gelijk. In het recept (wat ik even opgezocht heb) staat idd klopklop. Het staat er ook niet echt duidelijk in. Klopklop heb ik wel eens, jaaaaaren  ;)  geleden, gebruikt. Ik kan me herinneren dat het een soort dunne (nep)slagroom is, volgens mij.
Klopklop moet dus idd klop-fix zijn. Zijn twee verschillende producten.

Oh..  :(  dat klinkt wel logischer, de verhouding room/cocos was ook niet super. Ach ja, weer een rede om een nieuwe taart te maken! (A) Ik ga het proberen met klopfix!!

Bedankt voor de reacties!

21

En je kan het invriezen ;)

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

22

Annemarie schreef:

En je kan het invriezen ;)

Dankje!!!!  :Y

Moet deze dan niet bij de invrieslijst? Staat er niet bij namelijk.

23 Laatst bewerkt door Nayramc (01-10-2010 08:33)

Hoi, doe je die bounties als vulling voor een chocoladetaart of is het lekkerder als vulling van een gewone (lees natureel) taart?
GR!

24

Nayramc schreef:

Hoi, doe je die bounties als vulling voor een chocoladetaart of is het lekkerder als vulling van een gewone (lees natureel) taart?
GR!

Laatst heb ik het in een chocoladecake gedaan, dit was lekker, maar het is dan wel erg machtig (hoewel dit keer de vulling nog niet eens was gelukt) Ik ga het morgen in een ''naturel" taart doen, ik zal je laten weten of het lekker was  :P

25

Laatste vraag, om er zeker van te zijn dat het goed gaat  :rolleyes: Zou het zonde vinden om weer een bak weg te gooien..!

Het mengsel van room en bounty heeft nu een nacht in de doelkast gestaan.
Dit moet ik nu mengen met klopfix een een zakje vanillesuiker.. Toch?
Moet dit met de hand gemengt worden, of met een mixer gemixed?

Ik hoop zo dat het gaat lukken dit keer!  :/  :9