Re: bruidstaart
Apart verhaal inderdaad! Zou er de kriebels van krijgen!
Maar wat een WAANZINNIG mooie taart!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » bruidstaart
Apart verhaal inderdaad! Zou er de kriebels van krijgen!
Maar wat een WAANZINNIG mooie taart!!
wauw Brenda wat mooi weer! Ik hou van deze rustige, prachtig afgewerkte taarten.
Vraagje: op de taart staat de datum 01-10-2010 of lees ik dat verkeerd? Dan is de taart dus voor vrijdag en vandaag is het dinsdag. Kan je hem zolang bewaren?
Hopelijk kan moeders de taart waarderen, zo niet dan moet ze naar de oogarts
Bij deze ben je weer een ervaring rijker!
Prachtige taart!
wauw Brenda wat mooi weer! Ik hou van deze rustige, prachtig afgewerkte taarten.
Vraagje: op de taart staat de datum 01-10-2010 of lees ik dat verkeerd? Dan is de taart dus voor vrijdag en vandaag is het dinsdag. Kan je hem zolang bewaren?Hopelijk kan moeders de taart waarderen, zo niet dan moet ze naar de oogarts
klopt, dat heb je goed gezien. hij staat bij mij in de vriezer geparkeerd dat doe ik met heel veel taarten. ik wil namelijk op mijn gemak aan de taart werken en ik wil atlijd 1 dag speling hebben voor het geval er ooit iets mis mocht gaan. en aangezien ik donderdag nog een workshop mag volgen bij Wendy (welke er later tussen kwam). ben ik nu dus op dinsdag al aan de slag gegaan. ik weiger er trouwens nachtwerk van te maken zoals ik ook wel eens hoor, het moet wel leuk en een hobby blijven natuurlijk
overigens zou hij in de koelkast ook goed blijven hoor, ik had een keertje gehoord dat ze bij een bruidstaart na 1 week nog de restjes van een aangesneden taart hadden gegeten en die was nog superlekker zeiden ze. nu lijkt mij dat persoonlijk wat minder, maar een met fondant afgesloten taart blijft echt wel een paar dagen goed vers hoor (dit is eigenlijk ook maar 3 dagen
). er zit dan ook wel een langer houdbare vulling in
dit kan je natuurlijk niet met bijv. slagroom doen.
ik werk trouwens zelf op vrijdag en zaterdag altijd, dus bijna al mijn taarten maak ik op dinsdag of woensdag.
toen ik laatst in Engeland was stonden dit soort taarten zelfs gewoon in de supermarkt met een uiterste verkoopdatum van 1 week verder. ik weet dat de meningen hier over op het forum verdeeld zijn, maar ik heb nog nooit klachten gehad (nou ja 1 x, maar dat was dat dit soort taarten wel machtig zijn
)
Kwebbeltje, vertel jij ´t erbij als mensen de taart bestellen?
Taarten worden meestal besteld voor 't weekend. Zelf werk ik wns, do en vrij. Dus wil ik 't "vers" hebben, dan worden het vaak te late uurtjes.
Ik heb ook weleens overwogen om het in te vriezen, maar doe dit voor bestellingen nooit. Wel voor eigen gebruik trouwens.
Als het ingevroren is geweest, hoeveel dagen is het dan nog eetbaar?
En is er een verschil in houdbaarheid van taarten met marsepein of fondant.
ach.. zo lief en zo heerlijk alles semetrisch alle gekheid op een stokje hij is prachtig ik vind het een hele lieve taart
Pfieuwwww wat een strakke taart is dit zeg!!! superrr
Prachige taart! echt tot in detail!!!!
hoe groot is jouw vriezer? en hoe vries je deze in dan? weer afgestapeld? of in 1x?
En in een doos, of gewoon zo?
sorry voor de vragen,...
groetjes
Jeannette
Kwebbeltje, vertel jij ´t erbij als mensen de taart bestellen?
Taarten worden meestal besteld voor 't weekend. Zelf werk ik wns, do en vrij. Dus wil ik 't "vers" hebben, dan worden het vaak te late uurtjes.
Ik heb ook weleens overwogen om het in te vriezen, maar doe dit voor bestellingen nooit. Wel voor eigen gebruik trouwens.
Als het ingevroren is geweest, hoeveel dagen is het dan nog eetbaar?
En is er een verschil in houdbaarheid van taarten met marsepein of fondant.
nee, ik vertel het er niet altijd bij, ik persoonlijk vind namelijk dat er niet echt verschil zit in versheid van een taart die ingevroren is geweest of een niet ingevroren taart. en zoals ik al schreef, nog nooit ook maar 1 klacht gehad over de taarten die ik maak, behalve dat dit soort taarten machtig zijn... (hier zijn trouwens al vele topics over geweest op het forum) wel staat het op mijn site vermeld bij: belangrijk om te weten....(wanneer ik weet dat een taart nog ingevroren gaat worden bij de ontvanger zorg ik dat ik het niet zelf al ingevroren heb gehad).
er zijn ook mensen die kapsels ingevroren op voorhand hebben liggen in de vriezer, zelfs bij de bakker koop je nog al eens een taartje of gebak wat nog niet helemaal ontdooid is. (ik heb het zelfs met gehakt wel eens gehad bij een supermarkt). ik denk niet dat er iets mis zou zijn met een taart die in de vriezer is geweest hoor anders had ik lang zo veel taarten niet gemaakt als dat nu het geval is.
of er verschil is m.b.t. fondant of marsepein weet ik niet, ik werk alleen met MMF
Pfff..krijg je het da niet op je heupen?? leuk huwelijk Ik ben niet getrouwt..maar mijn schoonmoeder is echt een schat...toch...no way dat ze iets voor mijn bruiloft zou mogen beslissen...
Je taart is prachtig!!!
Prachige taart! echt tot in detail!!!!
hoe groot is jouw vriezer? en hoe vries je deze in dan? weer afgestapeld? of in 1x?
En in een doos, of gewoon zo?
sorry voor de vragen,...groetjes
Jeannette
whahaha, ik heb een hele grote vriezer ik kan complete stapels invriezen, zo lekker makkelijk... ze gaan gewoon in een doos, no problemo
ach.. zo lief en zo heerlijk alles semetrisch
alle gekheid op een stokje hij is prachtig ik vind het een hele lieve taart
Sommige mensen......
Ik zou er werkelijk bloednerveus (lees chagrijnig) van worden als moederlief mij ging vertellen waar het strikje moest komen.
Diep respect dat je er zoiets prachtigs van hebt weten te maken, na alle tegenstrijdige wensen en ondanks alle bemoeizuchtigheid
wat een beauty!
Onwijs strak zijn jouw taarten toch altijd weer
supermooi hoor.
Strak!!!!!!!!!!!!!!!!!! Knalt van het scherm!
(Ik heb een paar keer met zussen van de bruid te maken gehad: is ook lastig, want voor hen is het moeilijk hun eigen voorkeuren uit te schakelen. Het werkt toch het fijnst rechtstreeks met het bruidspaar vind ik.)
Superstrakke, prachtige taart!
Voordat het gros van ons toch eens zover is...
En zo klungelen we maar lekker door in de hoop ooit dat niveau te bereiken!
WAAW!!!! Kwebbel.... het is echt een plaatje!!!! Prachtig gewoon...!!!!
hij is echt super geworden. en no way dat mijn moeder of schoonmoeder zich met mijn taart hebben bemoeid.
waar haal je een doos vandaan waar hij helemaal in past dan?
Lot schreef:wauw Brenda wat mooi weer! Ik hou van deze rustige, prachtig afgewerkte taarten.
Vraagje: op de taart staat de datum 01-10-2010 of lees ik dat verkeerd? Dan is de taart dus voor vrijdag en vandaag is het dinsdag. Kan je hem zolang bewaren?Hopelijk kan moeders de taart waarderen, zo niet dan moet ze naar de oogarts
klopt, dat heb je goed gezien. hij staat bij mij in de vriezer geparkeerd
dat doe ik met heel veel taarten. ik wil namelijk op mijn gemak aan de taart werken en ik wil atlijd 1 dag speling hebben voor het geval er ooit iets mis mocht gaan. en aangezien ik donderdag nog een workshop mag volgen bij Wendy (welke er later tussen kwam). ben ik nu dus op dinsdag al aan de slag gegaan. ik weiger er trouwens nachtwerk van te maken zoals ik ook wel eens hoor, het moet wel leuk en een hobby blijven natuurlijk
overigens zou hij in de koelkast ook goed blijven hoor, ik had een keertje gehoord dat ze bij een bruidstaart na 1 week nog de restjes van een aangesneden taart hadden gegeten en die was nog superlekker zeiden ze. nu lijkt mij dat persoonlijk wat minder, maar een met fondant afgesloten taart blijft echt wel een paar dagen goed vers hoor (dit is eigenlijk ook maar 3 dagen
). er zit dan ook wel een langer houdbare vulling in
dit kan je natuurlijk niet met bijv. slagroom doen.
ik werk trouwens zelf op vrijdag en zaterdag altijd, dus bijna al mijn taarten maak ik op dinsdag of woensdag.
toen ik laatst in Engeland was stonden dit soort taarten zelfs gewoon in de supermarkt met een uiterste verkoopdatum van 1 week verder. ik weet dat de meningen hier over op het forum verdeeld zijn, maar ik heb nog nooit klachten gehad(nou ja 1 x, maar dat was dat dit soort taarten wel machtig zijn
)
Aha, ik ben het dus helemaal met je eens! ik maak er ook nooit nachtwerk van en regelmatig belandt er dus een taart eerst in de vriezer. Dat gaat prima, je merkt er niets van (alhoewel ik het ontdooien toch altijd eng vind)
Je vullingen zijn inderdaad houdbaar, maar toch prettig dat je hem invriest. Fijn om te lezen dat iemand er net zo over denkt als ik!
Nogmaals, prachtig gemaakt!
super!
Ik vind hem prachtig
wat een lieve taart.Een plaatje
super mooie taart, maar nog even vraagje over het invriezen.
ik bedoel vries je de hele stapel in, gedecoreerd en al?
of alleen de basis?
want die strikjes die er op zitten, blijven die dan wel mooi in vorm?
of die je die er later weer op?
Erg mooie taart mijn mond valt weer open!
maar heb wel een vraagje aan je.
dat waar de namen van de bruid en bruidegom opstaan, heb je dat gemakt met de ribbon cutter? Ik overweeg namelijk het ding aan te schaffen.
ik hoop van je te horen, lezen
groetjes,
fifi
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » bruidstaart