1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (28-09-2010 17:36)

Onderwerp: bruidstaart

tja, spannende opdracht dit. niet zo zeer w.b. moeilijkheid maar meer omdat het a.s. bruidspaar bij mij kwam met de moeder van de gom. moeders betaalde en zij mochten mij vertellen wat ze ongeveer wilde. toen moest het stel weg en wilde moeder precies vertellen hoe het moest ik heb toen het paar wel gevraagd of zij dit goed vonden en moeders de vrije hand wilde geven..... beetje lastig voor mij want de bruid had iets anders in gedachten dan de gom... dus het was best wel lastig om van beiden de wensen te respecteren en moeders had weer een ander idee. uiteindelijk de tekening klaar. een paar dagen later kreeg ik een berichtje van de a.s. bruid of er toch ook nog een vlinder op zou mogen.... tja van mij wel natuurlijk, maar dat moest maar ff met moeders overlegd worden. na goedkeuring toch ook de vlinder er maar bij gedaan.... ik vond het best raar om zo te werken. elk bloemetje, elk strikje en lintje moest bijna tot op de mm worden bepaald door de moeder. maar ik hoop dat ze er toch blij mee zullen zijn en dat ze allen tevreden zullen zijn.... owja, of moeder voordat ik de taart naar de locatie zou brengen nog even langs mocht komen om te kijken naar de taart. ik heb hier natuurlijk in toegestemd maar haar uitdrukkelijk vermeld dat ik er zo kort voor levering niets meer aan kan/ga veranderen :/
http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1285690327.jpg

de bovenste is gevuld met chocoladecreme en aardbeienvlaaivulling, de middelste heeft een laag vanille creme en lemoncurd en de onderste is gevuld met vanille creme en 4 vruchtenjam.

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1285691580.jpg

ik ben in ieder geval wel heel blij met het resultaat en alles ging precies zoals het moest gaan.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: bruidstaart

Pfff ik zou er nit goed van worden!!! :lol:
Maar jij hebt er weer een práchtige taart van gemaakt! :Y  :thumb:

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

3

Wat een gedoe zeg  :grr:

Maar je taart is zoals altijd weer prachtig! Ben een groot fan  :Y

gr. Hendrika

4

toch een hele mooie taart hoor, hij ziet er super strak uit :) zo als al je taarten eigelijk :thumb: .

het lijkt mij inderdaad ook vreemd om zo te werken en vraag mij ook af hoeveel invloed heeft die schoonmoeder op die bruid :think:  ik moet er persoonlijk niet aandenken.

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

5

Je taart is prachtig :Y

Ik zou niet zo'n moeder willen :nooo

6 Laatst bewerkt door kwebbeltje (28-09-2010 17:45)

nou, die moeder was verder heel aardig hoor :Y , maar ik vond het best eng, het is tenslotte de dag van het bruidspaar en het moet naar hun zin zijn. dus op het moment dat zij hun goedkeuring geven dat moeder de eindverantwoording heeft om het maar zo te zeggen vind ik dat prima. wie ben ik dan om het daar niet mee eens te zijn? het idee er achter was ook dat het een verrassing meost zijn hoe hij er uit zou zien. ik vond het alleen eng omdat ik dat nog niet eerder had meegemaakt.
wel weer een uitdaging natuurlijk :lol:  :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

ohhh weer een super strakke taart en heel erg mooi natuurlijk. hoe doe je dat toch? ik wil het zoooooo graaaag kunnen. what is your secret ??

8

Het zal je schoonmoeder maar worden :lol:

De mijne is erg, maar die bemoeide zich iig niet met de bruidstaart (die hadden we niet :+ )

De taart is schitterend geworden. Mocht ze nu nog commentaar hebben dan ligt het werkelijk aan haar en is ze gewoon nooit tevreden te krijgen. Heb dan maar echt medelijden met de bruid! :rolleyes:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

9

Mooi! Wat is de taart super strak zeg!

Wow wat een mooie taart en wat een eisen...

11

Prachtige taart !! :Y

12

Hij is prachtig!

13

OMG  :s  ........ maar je taart is geweldig !!

14

Het is wel weer een plaatje hoor, daar was ze vast heel tevreden over toch?!

Groetjes Eline

15

prachtige taart hoor  :thumb:

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

16

zooo lekker strak  hoor,en zoals al jouw taarten, prachtig gewoon.

Groetjes Bianca

Groetjes Bianca Wolst

17

ik zou er eht de zenuwen van krijgen, hihi
en de taart is echt heel mooi geworden,
vergis ik me of is de taart niet super groot?

18

Wauw!!!!!
Zoooooo mooi!!!!!!!!!

"Life begins where your comfortzone ends."

19

Erg mooi! Rustige, bijna serene taart is het geworden. Dubbel knap gezien het "onrustige" verhaal dat bij de taart hoort. ;)

20

Hij is echt prachtig !!

Groetjes, Conny

21

Daar zou ik ook een beetje nerveus van worden, als ze er zo gedetailleerd bovenop zitten.
Maar hij is prachtig hoor. En mooi gekiekt weer  :thumb:

Groetjes, Elly

22

Sinds een maandje lees ik mee op dit forum en sinds een paar dagen heb ik me aangemeld, maar ben echt nog een beginner. Ik heb al honderden taarten bekeken en kom bij de taartenshows van jou steeds de wavy's tegen. En nu dus even een heel andere taart. Ik ben echt heel erg onder de indruk van de strakheid van jouw taarten, echt geweldig zo netjes allemaal. Diep respect voor jouw werk! Deze taart is ook echt schitterend. En ook mooi gefotografeerd!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

23

Nathalie B schreef:

ik zou er eht de zenuwen van krijgen, hihi
en de taart is echt heel mooi geworden,
vergis ik me of is de taart niet super groot?

nee hoor, je vergist je niet ;) hij is idd niet supergroot.  de onderste is 24 cm bloemvorm en de middelste een 20 cm rond en bovenop nog  een hartje van 16 cm ;)

24

wat een prachtige en superstrakke taart zeg !

en wat lijkt me dat vervelend als iemand je taart betaald en daarvoor ook zeggenschap wil hebben zeg pfff :rolleyes:

het is toch de dag vh bruidspaar en hoe dat zij het willen :think:

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

De taart is in ieder geval super.

Groetjes van Nicole!!