1

Onderwerp: bruidtaart decoreren?

ik moet morgen een proeftaartje maken voor mijn grootste opdracht !

ik wilde dus een klain taartje bakken 20 cm doorsnee
bekleden met marsepein of fondant gemengd met marsepein

ik heb namelijk kant en klare rozen gekocht (marsepein)
omdat ik het anders denk ik niet red.

Maar het zijn wit creme rozen en rode rozen (marsepein)
omdat de rozen niet spierwit zijn wil ik dus marsepein gbruiken

maar als ik er nu een randje op wil spuiten, kan dat niet met icing dat is wit!!
maar botercreme is dat niet te geel???

ik heb totaal geen inspiratie op dit moment, weet ook niet hoe ik e taart moet opmaken????

ik wil het niet te druk, en niet zo heeeel moeilijk
heb wel een spuitmondjes set maar nog niet echt uitgeprobeerd!
Lijkt me toch wel moeilijk?

Hebben jullie tips en ideeen??

2

Re: bruidtaart decoreren?

beetje warrig verhaaltje volgens mij zie ik nu.
het gaat dus over een proeftaartje (bestelling is  : bruidstaart voor 50 pers)

3

Zou me niet wagen aan spuitwerk als het je 1e keer is. Is zoooo moeilijk vind ik! En dan heb je idd het probleem dat het wit is, of je zou er een kleurtje in moeten doen.

Succes met je proefje, ben benieuwd

4

Gewoon de icing kleuren..... Creme (heel klein beetje ivory) of rood bijvoorbeeld. Of idd botercreme, maar die zou ik ook kleuren.

Ik vind icing spuiten ook moeilijk, ik zou eerst eens goed oefenen op een stuk bakpapier, dan kun je het gewoon steeds opnieuw in je spuitzak stoppen.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5 Laatst bewerkt door ladypukky (16-08-2007 13:08)

heb geen ivory kleur

als ik wit (creme) en rood gebruik rozen en ondergrond ---- de icing of botercreme roze kleuren?

ik denk dat ik maar het zelfde spuit als mijn eerste bruidstaartje
gewoon rond spuitmondje , mischien 3 lijntjes  naast elkaar --das mischienin wel te doen?

hij zijn natuurlijk wel 5 taarten pfff eng hoor

6

Heb even in je album gekeken en weet niet precies wat je met 3 lijntjes bedoeld, maar kun je niet gewoon marsepein in een kleipistool stoppen?

7

JA dat il ik wel, dat zou het makkelijkste zijn maar................ik heb nog geen sugar gun!!! pfffff wat zou die nu goed van pas komen!

en die lijntjes had ik gespoten om mijn eerste taart ok rood wil met Hele klein roosjes
van suikerwerk )ook gekocht)

de rozen die ik nu ga gebuiken zijn veel groter

8

ladypukky schreef:

JA dat il ik wel, dat zou het makkelijkste zijn maar................ik heb nog geen sugar gun!!! pfffff wat zou die nu goed van pas komen!

en die lijntjes had ik gespoten om mijn eerste taart ok rood wil met Hele klein roosjes
van suikerwerk )ook gekocht)

de rozen die ik nu ga gebuiken zijn veel groter

Ik weet niet waarom je marsepein zou willen mengen met fondant maar ik ken de Nederlandse gewoontes niet wat dat betreft, maar waarom spuitwerk als je met mooie rozen werkt.

Neem gewoon de marsepein of de fondant (die kun je kleuren met zeer kleine hoeveelheden kleurstof) werk de onderste rand af met bijpassend lint en zet om de taart heen kleine toefjes met de kleine roosjes die je hebt (of heb ik dat laatste verkeerd begrepen?) Dus bovenop je grote rozen en in een paar groepjes langs de onderste rand de kleine roosjes. Op dit thema kun je terugkomen in alle 5 taarten.....de groepjes kun je vastzetten met een beetje royal icing.

Heb je een patchwork cutter met rozen kun je natuurlijk ook van gekleurd fondant (in de kleuren van de rozen) een hele rand maken die je tegen de onderste rand van je taarten zet.

Wat ook kan is een soort 'padding' maken op de zijkant, dit is een simpel ruitwerk waarop je op ieder 'x' een klein roosje plakt of gewoon met royal icing een klein 'pareltje' zet.

Een pareltjes rand spuiten langs je taarten is ook erg makkelijk, gewoon met een simpel rond spuitmondje kleine bolletjes naast elkaar spuiten.

:) Volgens mij kom je vanzelf nog wel op een briljant idee, iedereen is wel eens even 'leeg', zeker als het spannend is :)

Veel succes.

I believe in Sandy Claws

9

ladypukky schreef:

Hebben jullie tips en ideeen??

Zo, nog even terug, ik moest ergens aan denken, gezocht en gevonden, misschien heb je hier iets aan:
http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=9
http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=6

Veel succes.

I believe in Sandy Claws

10 Laatst bewerkt door nnicole1234 (16-08-2007 17:08)

Als je mooi kunt spuiten kun je heel goed wit spuitwerk op een marsepeinkleurige taart doen hoor...dat zie je veel vaker kan heel stijlvol zijn.
Maar dan moet je wel een mooi lijntje (van die boogjes of zo) kunnen spuiten.
Kijk maar naar deze voorbeelden:

http://www.broekmans.nl/management/content/foto/3484%20detail.jpg

http://www.trouwportaal.nl/bruidstaarten/bruidstaart.jpg

of op deze link : http://images.google.com/imgres?imgurl= … n%26sa%3DN

dat dacht ik ook!
wit op creme is helemaal niet verkeerd!
anders een potje ivory kleurstof aanschaffen dan heb je zeker de goede kleur.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

12

ja maar dat lukt  niet meer voor morgen
zou icing beter werken dan botercreme?

en een beeetje gele kleurstof?
die heb ik wel

13

Nee geel zou ik niet doen.
Dat wordt dan toch echt geel..zo van ik heb het geprobeerd en het is niet gelukt.
Dan is wit mooier. (maar dat is natuurlijk alleen mijn mening, je mag zelf iets anders vinden ;) )