Onderwerp: kapseldeeg
ik heb op de workshop gewerkt met kapseldeeg en nu wil ik thuis ook een recept daarvan maken maar dat mislukt steeds
ik gebruik 4 eieren, 100gr. tarwemeel en 100gr. suiker maar de cake zakt steeds in en plakt erg.........
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kapseldeeg
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik heb op de workshop gewerkt met kapseldeeg en nu wil ik thuis ook een recept daarvan maken maar dat mislukt steeds
ik gebruik 4 eieren, 100gr. tarwemeel en 100gr. suiker maar de cake zakt steeds in en plakt erg.........
kijk eens bij http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … artbodems/ en dan bij biscuit
Hoelang en hoe heet bak je?
Welk recept?
Hoelang en hoe heet bak je?
Welk recept?
Oh ja ook niet onbelangerijk hoelang je bakt en op welke temparatuur
Ik slaap nog half en dacht alleen aan een (ander) recept
gebruik je bloem of meel?
en officieel is t kapselbeslag
wat leuk dat jullie zo snel reageren.
ik bak op 150graden en gebruik tarwemeel.......
enne ...........tamara, ik ga inderdaad maar over op biscuit, ik haal net weer een mislukte uit de oven
in gewone oven 175 graden (als ik het goed zeg) en dan 30-35 minuten (als ik het goed zeg)
hete lucht 160 graden geloof ik
ja, ik bak ook op 160 graden hetelucht.
Als je kapsel niet gaar is (met sateprikker even testen, als die nat is dan is je kapsel niet gaar), nog weer 5 minuten, net zolang tot je prikker droog uit je kapsel komt.
nou karine en tamara dan ga ik het morgen weer eens proberen....
groetjes,
Esther
Ik bak mijn cake ook op 175 graden, geen hetelucht oven maar alleen is de structuur van de cake hard en zo kruimelig. Op hetelucht oven mislukt die bij mijn hij wilt niet bakken wordt wel hoog maar niet gaar
je moet bloem gebruiken geen meel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kapseldeeg