1

Onderwerp: puzzelvraagje

Hoi,

Ik heb de how to´s voor een puzzelplaatje bekeken. Alleen vraag ik me nu af hoe je het puzzelplaatje uiteindelijk heel op de taart gaat krijgen. Je puzzelt hem als ik het goed begrijp op een plastic matje, maar hoe krijg je hem daarna op je taart.

Alvast bedankt!

2

Re: puzzelvraagje

Ik doe hem altijd even in de vriezer, dan kan je hem makkelijker overleggen.

Groetjes Natascha

3

en doe jij tylose door de fondant of marsepein of hoeft dat niet perse

4

Nee, geen tylose. Ik heb zo'n klembord waar ik eerst de tekening op plak. Daaroverheen de huishoudfolie. Dan puzzelen. Meestal doe ik dit een paar dagen van tevoren zodat het goed aan elkaar plakt. Dan knip ik de folie rondom het plaatje weg en rol de folie onder het puzzelplaatje op. Zodat het plaatje in zijn geheel op de taart komt. In de vriezer heb ik nog nooit gedaan maar moet ook wel lukken, denk ik.

5

Dus bij puzzelen leg je alle stukjes wel een beetje over elkaar heen?
Als ik het goed begrijp leg je dus eerst het puzzelplaatje incl folie op de taart en rolt dan de folie onder het plaatje vandaan?

Sorry...... ben een leek op puzzelgebied....Wilde graag een workshop gaan volgen , maar die ik wil is vol

6 Laatst bewerkt door Vicarth (27-09-2010 12:21)

Ik steek de tekening in een plastic mapje en puzzel hierop het plaatje. Daarna kwartiertje in de vriezer (tekening ondertussen uit het mapje gehaald). Vervolgens mapje boven de taart houden op de plaats waar je plaatje moet komen. Dan het mapje langzaam "afrollen" zodat je puzzelplaatje op de taart terecht komt (dus het mapje naar onder en naar je toe trekken, zodat intussen het plaatje op de taart terecht komt). Hopelijk begrijp je wat ik bedoel?

Groetjes van Natascha!

7

jolan1982 schreef:

Dus bij puzzelen leg je alle stukjes wel een beetje over elkaar heen?
Als ik het goed begrijp leg je dus eerst het puzzelplaatje incl folie op de taart en rolt dan de folie onder het plaatje vandaan?

Sorry...... ben een leek op puzzelgebied....Wilde graag een workshop gaan volgen , maar die ik wil is vol

En inderdaad zorgen dat alle stukjes van de puzzel aan elkaar plakken, anders valt je puzzel bij het afrollen uit elkaar. En dat is niet echt de bedoeling  :nooo

Groetjes van Natascha!

8

duidelijk uitgelegd, bedankt!!!!