1

Onderwerp: Hulp nodig stapeltaart

volgende week moeti k een stapeltaart hebben voor de verjaardag van mijn zoontje.

maar de biscuit mix van funcakes vind ik eigenlijk niet zo stevig om te kunnen stapelen (denk ik)
is er een manier om het iets steviger te krijgen de biscuit?

of is het zo als ik het invries dat die da iets dikker eruit komt?

alvast bedankt voor de antwoorden!

2

Re: Hulp nodig stapeltaart

ik zou de taart gewoon stutten.... gaat prima.... ik heb tot nu toe alleen 2 lagen gedaan en dat ging prima met sate stokjes...

3

Of kitkat erin...gaat ook heel goed.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Ik zou geen kitkat of chocosticks doen  :nooo . Bij de webshop kun je dowels kopen die je dan gemakkelijk in de taart steekt. Er zijn wel howto's van maar ik kan die zo gauw niet vinden. Ik zou iig gewoon biscuitmix doen. Cake is misschien steviger maar ook zwaarder.

5

Esther68 schreef:

Ik zou geen kitkat of chocosticks doen  :nooo .

Mag ik vragen waarom je geen kitkats zou doen? Ik heb daar namelijk heel goede ervaringen mee. Al een aantal keer 4-hoog gestapeld en een keer 3 hoog gestapeld en nog nooit ingezakt! Zelfs niet bij 30-35 graden.

Volg je hart...want dat klopt!

6

Met de mix van funcakes kun je prima stapelen hoor. Goed stutten! En tja...ik stut tot op heden altijd met kitkat, nog geen problemen gehad.

Een goede howto vind je hier:
http://www.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html

Ipv de deuvels kun je dus kitkat gebruiken, is mijn ervaring.

Groetjes Maji

7

oke ik was ook van plan om stokjes te gebruiken ik heb de plasticen van wilton als ik het goed heb. maar omdat ik de taart dus zo luchtig vind, denk ik dat het niet stevig zou zijn haha..

8

Ik stut met de lolly/candy stokjes van wilton. Deze zijn wat gemakkelijker op maat te knippen. De houten dowels die ik gebruikt heb gingen splinteren en kreeg ik alleen met de snoeischaar door.
Biscuit gaat prima hoor.

9

mniek schreef:
Esther68 schreef:

Ik zou geen kitkat of chocosticks doen  :nooo .

Mag ik vragen waarom je geen kitkats zou doen? Ik heb daar namelijk heel goede ervaringen mee. Al een aantal keer 4-hoog gestapeld en een keer 3 hoog gestapeld en nog nooit ingezakt! Zelfs niet bij 30-35 graden.

De kitkats kunnen idd gaan smelten. Wat bij jou (gelukkig  :)  ) nog nooit gebeurd is. Ik moet er ook bij vertellen dat mijn taarten nogal vrij hoog en zwaar zijn. En ik heb nogal eens pech  :s . Neem dus het zekere voor het onzekere....

10

Ik moet binnenkort ook aan de stapeltaart dus lees even mee....

Komt een kitkat wel tot aan de bovenkant van je biscuit dan? Ze moeten toch echt helemaal tot boven komen?

11

ik lees ook mee wil ook beginnen met mijn eerste stapeltaart..