1

Onderwerp: Parelmal uitgeprobeerd

Ik ben gisteravond maar eens de keuken ingedoken met mijn nieuwe parelmal. Ik moet nog wel even oefenen om alle pareltjes even mooi uit de mal te krijgen. Maar dat zal wel goed gaan komen.
Ik had nog wat restjes gekleurde fondant liggen en die heb ik maar gebruikt.
Al met al ziet het er nog best aardig uit, al zeg ik het zelf.
Oh ja, hij is gevuld met lemoncurd (mijn absolute favoriet) en aarbeienjam op verzoek van de kids.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T46GADEG.jpg

Re: Parelmal uitgeprobeerd

Mooi gedaan hoor :thumb:  :thumb: .

Ik zat net te twijfelen om er ook eentje te bestellen :think: ik lees dat jij met fondant werkt.
Ik werk met marsepein, denk je dat de parels er ook zo mooi uit zullen komen met marsepein??

3

Wat een schatje... ik leg de parelmal gevuld altijd even 10 minuten in de vriezer werkt perfect..

4

Madame Gâteau schreef:

Mooi gedaan hoor :thumb:  :thumb: .

Ik zat net te twijfelen om er ook eentje te bestellen :think: ik lees dat jij met fondant werkt.
Ik werk met marsepein, denk je dat de parels er ook zo mooi uit zullen komen met marsepein??

:Y ja hoor , werkt goed.

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

5

Belle73 schreef:

ik leg de parelmal gevuld altijd even 10 minuten in de vriezer werkt perfect..

Dit werkt inderdaad perfect! Komen ze er zonder moeite uit... Ik doe ook altijd criso in de mold!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

6

Belle73 schreef:

Wat een schatje... ik leg de parelmal gevuld altijd even 10 minuten in de vriezer werkt perfect..

Ik heb het ook in de vriezer gelegd, maar had de mal dubbel gevuld, dus twee rijtjes. Ik had er een beetje moeite mee om ze heel eruit te krijgen. Maar daar heb ik weer van geleerd. Ook met vullen moet ik iets nauwkeuriger worden, want ik had niet alle pareltjes even mooi. Maar verder is het een supermal!