1

Onderwerp: hulp gevraagd bij grote blanda

Ik heb al veel gelezen over de beroemde blanda schalen en heb er zelf inmiddels 2 aangeschaft. De 20 cm gaat prima, mooie resultaten. maar ik heb vandaag 2 biscuits weg gekieperd van de 28 cm blanda. De taart was mooi gebakken, ongeveer 45 min, met alu-folie tegen aanbranden, maar de bovenkant (onderkant bij bakken) was compleet doorgegaard, heel hard en niet te eten. Wat doe ik fout? Het is zo'n mooi modelletje, zonde om niet te gebruiken!
Alvast bedankt!

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

2

Re: hulp gevraagd bij grote blanda

Ik lees even mee.
Mijn probleme is bij de 20 cm blanda, niet gaar en niet hoog (werd vliegende schotel)... :/

3

ik had hem laatst ook geprobeerd en bovenop was ie hard en onderin de vorm niet gaar. Ik vroeg me dus ook al af hoe dat werkt....dus ik lees ook mee :Y

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Ik heb alleen de 20 en 12, die gaan bij mij gewoon goed. Ik zat eraan te denken om ook een grotere erbij te kopen, maar daar denk ik dan nog maar even over na.......

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

5

Gebruik je een heating core? Zo nee, dan is dat misschien toch wel een strak plan :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik bak de 20 cm al 50 minuten..... Wel op 160 gr. Maar deze lijkt mij ook wel moeilijk te bakken. Vandaar de heating core  :Y

7 Laatst bewerkt door Taarttante (25-09-2010 23:50)

Wat is een heating core? Als dat dé oplossing is zal ik dat zeker aanschaffen! Bedankt voor de tip.
De 20 cm schaal heb ik ook, daar heb ik al een paar mooie biscuits mee gebakken. Dus ik had ook niet verwacht tegen dit probleempje aan te lopen.

Groetjes!

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

8

Taarttante schreef:

Wat is een heating core? Als dat dé oplossing is zal ik dat zeker aanschaffen! Bedankt voor de tip.
De 20 cm schaal heb ik ook, daar heb ik al een paar mooie biscuits mee gebakken. Dus ik had ook niet verwacht tegen dit probleempje aan te lopen.

Groetjes!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=176

9

Ik heb laatst de grote Blanda gemaakt en er zo'n bloemnagel ingestoken. Kapsel was perfect.
Kan toeval zijn, heb t nog maar 1x gedaan. Maar t ging in ieder geval goed.

10

Heating core klinkt wel logisch, maar zelf bak ik niet in de grote vorm.

Ik bak een biscuit in de rechthoekige (23x33) vorm en snij die in 1cm brede plakken. Daarna de grote blandavorm met folie bekleden en op de Teleac manier de taart opbouwen. Uurtje in de koelkast en daarna op je karton storten om af te smeren en bekleden.

I'm not fat, I'm just short for my weight