1

Onderwerp: Jam? Mona toetje? Kwark?

Hallo,

Ik lees hier regelmatig om jam, mona toetjes of kwark als vulling te gebruiken. Maar daar heb ik een vraagje over...

Welke jam gebruik je dan? Gewoon die je ook op je brood smeer?
En mona toetjes? Die je na je avondeten eet?
En de kwark? Gebruik je die van dr. Oetker alleen dan zonder de bodem?

Ik heb daar nog nooit van gehoord namelijk. En via de zoek functie kom ik hier ook niet achter. Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven.

Groetjes!

2

Re: Jam? Mona toetje? Kwark?

Je kan elke jam gebruiken gebruiken tussen je taart.En het is inderdaad de jam die je op je brood smeert.
Ook de mona toetjes die je normaal al dessert eet kan tussen je taart.Gewoon uit het bakje scheppen en tussen je taart doen.
En voor de kwark zou ik ook mona toetje gebruiken.Vooral de aardbeienkwarktaart en de citroen kwarktaart is heerlijk. :Y
Ik zou niet de gewone kwark er tussen doen,die is nl dunner.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Je kunt natuurlijk ook de mix van dr. Oetker kwarktaart gebruiken, alleen moet je dat nog mixen met water en slagroom en dan tussen de biscuit doen en opstijven in de koelkast.
Is wel lekker, maar je hebt er veel meer werk van. En je hebt veel mix, die je meteen moet gebruiken omdat het al snel gaat stijven.

Monatoetje is makkelijker, sneller en goedkoper denk ik.

4

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik had daar nog nooit van gehoord namelijk en vond het heel raar klinken  ;)

Is het niet ontzettend zoet als je aardbeienvulling gebruikt en je hem bekleed met marsepein? Het is voor mijn zoontje die 2 jaar wordt, dus ik wil ook niet te zuren vulling gebruiken, denk niet dat hij dat zo lekker gaat vinden  :D

Groetjes

5

Let wel ff op welke jam je gebruikt. Ik had laatst frambozen jam en de dag erna lag er rood vocht naast mn taart en was t kapsel aan de binnenkant helemaal vol gezogen met frambozenvocht.

Iemand een oplosing daarvoor? Ikzelf denk dat laten uitlekken de oplossing is, is dat ook zo?

6

Ik vind zelf de Monatoetjes in combinatie met de marsepein inderdaad te zoet, maar smaken verschillen... Er zijn veel forumleden die zweren bij de Monatoetjes als taartvulling; ik ben zelf meer van de ongezoete slagroom met vers fruit... :P

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

7

De citroenkwarktaart vulling is heerlijk in combinatie met het zoete van de marsepein.
En als je er dan ook nog een laagje lemoncurd door heen doet,wordt ie nog lekkerder.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

8

Waar haal je lemoncurd vandaan? Ik ken dat helemaal niet.. Is dat niet te zuur voor zo'n kleintje (van bijna) 2 jaar?

Als ik zo'n pak van Dr. Oetker pak (zeg aarbeienkwark taart)... Moet ik dan de kwak als een laag vullen en dan laten opstijven in de koelkast?

Wat is een aanrader om als tweede laagvulling te gebruiken?

Groetjes

9 Laatst bewerkt door chocobroodje (05-10-2010 23:24)

Hier staat een hele lijst met vulling combinaties, echt super handig :)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

10

Oh dank je wel! Dat is zeker handig!!