1

Onderwerp: Vlinders maken

Hoi,

ik heb een hele leuke geweldige uitdaging om een taart te maken van 3 hoog, voor de verjaardag van mijn vriendins dochter. zij word 18 en bloemen en vlinders zijn helemaal gezellig!
Oke, dat moet lukken, nu zag ik dat er wel vlinders worden gemaakt van eetpapier en icing.
Mijn ervaring met icing is niet best, bestaat er ook iets anders wat je kan gebruiken (iets wat hard word????)
zodat de veugeltjes van de vlinders rechtop blijven staan???

Groetjes Christa!

2

Re: Vlinders maken

je kan ze ook van gumpaste maken.{ook een suikerdeeg maar met gum} dat kan je heel dun uitrollen waardoor ze eenmaal hard levensecht en breekbaar lijken {oh enzijn!}
laat ze drogen tussen twee bijvoorbeeld boeken die een centimeter of 2 uitelkaar liggen. mooi vlinders en bloemen!! veel plezier ermee.
groetjes, monica

3

Ik gebruik marsepein met tylose en maak ze met de plunger een paar dagen van te voren en leg ze 1 voor 1 in een rond klein bakje zodat de vleugels omhoog uitdrogen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Fondant of marsepein mengen met tylose, dan vlinders uitsnijden of een plunger gebruiken. Kartonnetje dubbelvouwen en weer iets openklappen. Lijfje van de vlinder in de vouw leggen zodat de vleugels omhoog staan. Paar dagen laten drogen, en voila!