Onderwerp: Tabel voor als je geen biscuitmix gebruikt
Hoi allemaal,
Weet iemand of er ergens een tabel is voor degenen die geen biscuitmix gebruiken maar gewoon de old fashioned way bakken, zegmaar
Alvast bedankt.
Groetjes,
TCL
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Tabel voor als je geen biscuitmix gebruikt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal,
Weet iemand of er ergens een tabel is voor degenen die geen biscuitmix gebruiken maar gewoon de old fashioned way bakken, zegmaar
Alvast bedankt.
Groetjes,
TCL
Inhoud van je bakblik in ml delen door 500, dan krijg je het aantal eieren dat je nodig hebt.
Aantal eieren x30 voor hoeveelheid bloem en suiker tis zo simpel als je het eenmaal weet
super bedankt!!
Oh jee, dus ik moet eerst even weten hoeveel liters
(oftwel ml) er in mijn bakvorm gaat. Dat gaat een hoop water kosten. Of weet iemand toevallig hoeveel liter er in de PME extra diepe bakvorm kan van 40 cm??
Rond of vierkant? is makkelijk uit te rekenen hoor
vierkant: 40x40cm x de hoogte (7,5 of 10?) = 12000 of 16000, dus 24 of 32 eieren (zooo... dat zijn er nogal een paar... )
rond: pi x straal in 't kwadraat x de hoogte, dus dan pi x 20x20cm x hoogte = ongeveer 9400 of ongeveer 12500, ofwel 19 of 25 eieren.
dus:
vierkant 7,5 cm hoog: 24 eieren, 720g suiker, 720 g bloem
vierkant 10 cm hoog: 32 eieren, 960g suiker, 960 g bloem
rond 7,5 cm hoog: 19 eieren, 570g suiker, 570g bloem
rond 10 cm hoog: 25 eieren, 750 suiker, 750 g bloem
als je het met maizena doet, moet je per 30gr suiker , 25gr meel en 5gr maizena rekenen. Per halve liter inhoud = 1 ei
Verder goed uitgerekend Rabbeltje!!
Super bedankt dames!!!
Dat pi gebeuren begrijp ik ff niet, heb nooit zo goed opgelet tijdens wiskunde, haha. De enige pi die ik ken is PIE, as in taart, hahaha...
Maar bedankt voor de berekening!!
Ziet er ingewikkeld uit die berekeningen.
Ik ben nog een beginner, heb zelfs nog niet eens een workshop gevolgd, en ik kon niet wachten op mijn bestelling. Daarom heb ik volgens het recept van een teleaccursus die ik online vond net een biscuit gebakken. Hij staat nu af te koelen en zier er goed uit. Ik heb alleen nog geen idee hoe hij smaakt!
5 eieren (warm)
150 gr suiker
samen 10 minuten kloppen
25 gr. maizena
snufje zout
125 gr. patentbloem
door het eiermengsel spatelen
in de ingevette vorm doen (eventueel vorm verhogen met bakpapier)
45 bakken op 175 graden
Ik heb een springvorm gebruikt van 24 cm en de biscuit is 5 cm hoog geworden.
ik vul meestal gewoon de bakvorm eerst met water tot de rand. Per 500 ml water die je erin gegoten hebt gebruik je 1 ei, 30g suiker en een beetje vanillesuiker, 25g bloem, 5g maizena en een snufje zout. Ik zou wel de bloem, maizena met het snufje zout zeven voor je het er doorheen spatelt.
Bakken doe ik meestal in een heteluchtoven, 15 min op 140 graden, daarna ongeveer 20 min op 160 graden (tot gaar).
Dit gaat meestal wel goed
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Tabel voor als je geen biscuitmix gebruikt