1 Laatst bewerkt door naomig (27-09-2010 09:29)

Onderwerp: biologische kleurstoffen

Iemand wil een taart van mij, maar zijn zoontje kan niet tegen synthetische kleurstoffen. Hij heeft het over biologische kleurstoffen, dat die wel kunnen. Heeft iemand een idee waar ik deze stoffen vandaan kan halen.

Allemaal reuze bedankt. Ik heb inderdaad de twee sites bekeken, maar ook een van de beste natuurwinkels in Haarlem gebeld. Zij geven aan dat het heel lastig is om kleurstof te vinden die helemaal biologisch is. En met al die sappen zou het kleuren waarschijnlijk ook heel lastig worden. In ieder geval ontzettend bedankt voor alle reacties.

2

Re: biologische kleurstoffen

tja, je zou bietensap bv kunnen gebruiken en cacao, maar veel verder kom ik ook niet

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

Volgens mij zijn er dan nog altijd wel een paar kleuren die echt geen kwaad kunnen, maar ja als ze het echt alleen biologisch willen. Ze zijn geloof ik niet zo te koop.
Er is wel eens een topic geweest van iemand die het geprobeerd heeft, als je zoekt op 'natuurlijke kleurstoffen' kun je vast wel wat vinden denk ik. Zij had het geloof ik over kurkuma voor geel, gekookt spinaziesap voor groen, bietensap voor roze en cacao voor bruin.
Denk wel dat je dan erg plakkerige marsepein en fondant krijgt, plus dat het nogal omslachtig is. Misschien dat het makkelijker is om dan verschillende kleuren bruin te maken met cacao, is ook nog eens lekker! Succes!

'I love it when a cake comes together'

4

Ik vond net dit nog:
http://www.taartversieringen.nl/index.p … ;Itemid=74
http://shop.frutoria.nl/hoofdgroep/4397 … eibaar.htm

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Maar wat ik mij afvraag, door 500 gram marsepein gaat maar zo klein beetje kleurstof, zou dat echt te merken zijn.

Misschien moet je dat eens laten zien aan zijn vader.

Ik zou het zeker eens vragen aan hem,

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

ik zag laatst op de fondant staan; may have an adverse effect on activity en attention from children Hoe zit dat eigenlijk?? ivm met de kleurstof  kan ik deze wel gebruiken voor een eerste verjaardag?

7

Ik krijg altijd van kleurstoffen een migraine aanval.Ik kan nog geen kauwgombal eten.Maar met de kleurstoffen van Wilton heb ik nergens geen last van.Er gaat zo weinig in,dat het gelukkig geen effect heeft.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!