1

Onderwerp: poeder kleurstof

Ik heb van iemand die vroeger banketbakker was een heleboel potjes met levensmiddelen kleurstof in poedervorm gekregen. Het is van het merk 'Douche kleur' van decora fabrieken nv arnhem. Ik ben er erg blij mee want er zitten mooie kleuren tussen alleen ik vraag me af hoelang poeder goed blijft!! De verpakking ziet er nogal oud uit namelijk. Hij zei zelf dat dat altijd goed blijft maar ik wil het toch nog even checken hier.  Ik heb er trouwens al wat marsepein mee gekleurd en dat ging prima moet ik zeggen.

Ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

2

Re: poeder kleurstof

Dag Miekje,

Ik heb ook poederkleurstof. En bij mij staat dat het tot 2008 houdbaar is. Nu heb ik het al wel circa een jaar in huis, dus je komt op een houdbaarheidsdatum van circa 2 jaar. Ik persoonlijk denk niet dat het altijd goed blijft, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen, heb er geen verstand van.

3

Re: poeder kleurstof

Als het poeder netjes droog is, 1 kleur heeft en geen gekke klontjes o.i.d. dan zou ik het altijd durven gebruiken!
Maar ik ben niet zo 'huiverig', pak ook rustig nog een zakje of een pakje van een paar maanden te oud.... :O

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"