1

Onderwerp: Vraag over Paris Cutler ganache...

Ik begrijp uit het boek dat je chocolade moet gebruiken met een cacaodeel van 53%-63%. In gewone chocolade heb je het dan over hele pure chocolade, maar zij heeft het ook over witte en melkchocolade. Bedoelt zij hier dan couverture mee? En zo ja, is dit ergens te verkrijgen?
Ik heb geprobeerd om deze ganache te maken met gewone chocolade en slagroom, maar ik kreeg dit absoluut niet strak afgesmeerd, wat dus wel de bedoeling is. Iemand tips?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

2

Re: Vraag over Paris Cutler ganache...

Euh....nou..... in witte chocolade zit zelfs helemaal geen cacaodeel (aangezien ze niet de boter bedoelen)

Einde onzinnige, topicvervuilende reactie...  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Ja, precies, dat bedoel ik ook. Wat gebruikt ze dan in hemelsnaam voor chocolade?
(was dus niet zo'n onzinnige opmerking ;) )

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Ik hijs hem even omhoog....iemand anders nog een ideetje?

5 Laatst bewerkt door lilo (20-09-2010 13:37)

Volgens mij geldt dat dan inderdaad alleen voor de pure chocolade, kan haast niet anders lijkt me...   :think:
Ik heb het laatst wel gedaan met witte chocoganache en dat ging best goed...
Wat ging er dan precies mis?
Volgens mij hangt het wel een beetje van de temperatuur af hoe makkelijk het smeert

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

Kan inderdaad alleen voor de pure gelden: de andere soorten hebben minder dan 50% of bij witte inderdaad zelfs 0% cacao :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

lilo schreef:

Volgens mij geldt dat dan inderdaad alleen voor de pure chocolade, kan haast niet anders lijkt me...   :think:
Ik heb het laatst wel gedaan met witte chocoganache en dat ging best goed...
Wat ging er dan precies mis?
Volgens mij hangt het wel een beetje van de temperatuur af hoe makkelijk het smeert

Tja, de ganache zou ongeveer de consistentie van pindakaas moeten hebben...dat was wel het geval. Ik kreeg het met een heet mes alleen helemaal niet glad gesmeerd. Zag nu wel ergens staan dat je kokend water moet hebben om het mes in te dopen. Misschien is dat wel de oplossing. Ik heb alleen ook wel eens ergens gelezen dat ganache van echte pure chocolade niet echt lekker is....

8

makatralsy schreef:

Tja, de ganache zou ongeveer de consistentie van pindakaas moeten hebben...dat was wel het geval. Ik kreeg het met een heet mes alleen helemaal niet glad gesmeerd. Zag nu wel ergens staan dat je kokend water moet hebben om het mes in te dopen. Misschien is dat wel de oplossing. Ik heb alleen ook wel eens ergens gelezen dat ganache van echte pure chocolade niet echt lekker is....

Zoals ik al zei heb ik alleen de witte chocolade variant geprobeerd, maar dat kreeg ik met een heet mes (inderdaad in net gekookt water gedoopt) wel glad gestreken...
Voor ganache van pure chocolade moet je denk ik van pure chocolade houden...  :D

9

Ik heb hem net met pure chocola  (Aldi 50 % cacao geloof ik) gemaakt en hij is behoorlijk stevig, maar na even opwarmen wel goed te smeren! Met een heet mes prima glad te strijken en mmmmmm  :9

10

Merci, Lilo :thumb:  Ga ik dat nog eens proberen....