1

Onderwerp: blanda bol?

ik lees hier vaak dat er voor de biscuit blanda kommetjes van ikea gebruikt worden om welke kommetjes gaat dit juist? ze hebben verschillende soorten

groetjes

Re: blanda bol?

de rvs van de blanda serie

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

de metalen halve bolletjes

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30081467

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20057255

etc

gr jaan

4

action heeft ook van die bolletjes

5

dank u

6

ik heb ze vorige week bij de action gekocht
werken goed
heb toevallig net nog 1 gebakken

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje

7

Mag ik vragen hoe jullie die bolletjes eruit krijgen. Ik heb het ook met zo'n kommetje geprobeerd. Heel goed ingevet maar ik kreeg m'n bolletje er niet uit en heb het er moeten uitsnijden. Met gevolg dat ik geen bolletje meer overhield.

Misschien iemand daar een tip voor?  alvast bedankt en sorry dat ik hier in dit topic zo kom binnenvallen.

Groetjes

8

2 reepjes bakpapier als een kruis erin leggen. (iets langer dan de hoogte van je bolletje) Dan trek je 'm er zo uit.

9 Laatst bewerkt door Kelly1610 (22-09-2010 12:10)

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een bol vorm, deze zijn goedkoop! En deze gaan probleemloos in de oven? :think:

Hoe weet je eigenlijk wanneer een schaal geschikt is voor de oven? Bij deze staat het er bijvoorbeeld ook niet bij? Ik vind 't zo eng om zomaar te proberen.. :rolleyes:

10

RVS is eigenlijk altijd wel geschikt voor de oven ;)
Het staat er hier niet bij omdat ze bedoeld zijn als serveerschaaltje.

Ach en ook bij koffie kopjes staat het er niet bij, maar die zijn vaak wel afgebakken in de oven toen ze gemaakt werden, dus dan kunnen ze de 180 graden ook wel aan. Zo ook met vuurvast thee kopjes.
Maar het blijft een kwestie van proberen en het kan ook mis gaan helaas. En dan noet je uiteraard wel een foto maken en in de oeps momenten plaatsen O-)  :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Oh.. dat is waar natuurlijk!! Ik voel expirimentjes opkomen  :D  :D
Maar er gaan dan niets mis met de oven toch?  :/
Thnx!

12 Laatst bewerkt door jaan (22-09-2010 13:01)

Kelly1610 schreef:

Oh.. dat is waar natuurlijk!! Ik voel expirimentjes opkomen  :D  :D
Maar er gaan dan niets mis met de oven toch?  :/
Thnx!

tja dat is natuurlijk moeilijk te zeggen....

dat ligt aan de oven en natuurlijk aan wat er mis gaat...

soms kan glas/porselein etc scheuren omdat het poreus/al gebarsten is is (uitzondering grof aardewerk)...
Meestal gebeurt dat als er hotspots ontstaan warmte zich concentreert. De temp verschillen tussen deel a en b van het voorwerp worden dan te groot waardoor het object onevenredig uitzet en scheurt, breekt en in extreme situatie explodeert.

Dit kan natuurlijk resulteren in een vrije biscuit loop.....ongewenste biscuit zwellingen in je oven.... tot totale chaos.

High tec ovens gaan bij explosies sneller kapot dan oma's bakoven.... Maar over het algemeen moet een oven wel het een en ander kunnen  overleven

kortom....uitproberen dus

13

Oh oke, ik dacht dat zo iets uit elkaar knalt als het niet kan  :rolleyes:  Maar die kans is dus niet altijd aanwezig.. Ik ga het gewoon proberen, straks gelijk even langs de Ikea  :D  Thnx!

Gr Kelly