1

Onderwerp: botercreme

Hoi hoi, ik heb de botercreme van de webshop gekocht (super lekker) maar is die goed voor het afsmeren want ik heb nl ergens gelezen dat je het 1:1 moet doen ips wat op de verpakking staat  :o . En wat wil dan 1:1 zeggen?

Groetjes van een taartenvirgin

2

Re: botercreme

hoi,

1:1 wil zeggen 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. De botercreme is niet geschikt om af te smeren, spreek helaas uit ervaring. De taart wandelde zo wat m'n ijskast uit, zo verschrikkelijk droop hij :(  :(

3

Dus ik moet helemaal die mix niet gebruiken?? Waar kan ik die mix dan het beste voor gebruiken?

4

De mix kun je gebruiken als vulling met bijvoorbeeld een smaakje erdoorheen of bijvoorbeeld een moccacreme van maken (heel erg lekker trouwens).

In het begin smeerde ik ook af met de mix, maar deed er minder water bij dan op de verpakking stond aangegeven. Tot mijn fiasco met m'n druipende stapeltaart heb ik met de mix afgesmeerd en daarna nooooiiiit meer. Het verschil zit 'em denk ik ook of je taart met marsepein of fondant gaat bekleden. Zodra fondant in aanraking komt met vocht dan is de pret voorbij :)  :)

5

Ok ik heb vanmiddag dus ook een taart gemaakt en afgesmeert met de mix en met marsepein bekleed. Maar ik heb m in de vriezer gedaan.

6

marsepein reageert niet echt op de mix, pas toen ik met fondant ging werken merkte ik dat je er niet mee kon afsmeren. Wanneer je de taart uit de vriezer haalt deze meteen in de koelkast zetten om te ontdooien (ongeveer 1 dag vantevoren)

7

Ik smeer wel altijd af met de mix en heb nog nooit problemen gehad. 1:1 vind ik zooo vies  :s

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Ik doe van alles wat. De ene keer met mix en de andere keer met 1:1. Ik heb ook nog nooit een misser gehad met de mix, maar de laatste tijd smeer iktoch af met 1:1 omdat ik dat veiliger vind dan de mix..Voor vullen gebruik ik wel de mix..evt met een smaakje...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

9

Ik vul en smeer af met de meringue botercrème. Nog nooit problemen mee gehad! Smaakt ook errug lekker.  :9

Dat is toch een TAART waard!

10

ja ik heb nu 2 taarten in de vriezer zitten allebei met de mix afgesmeerd. Dus afwachten. Het scheelt dat de taarten voor mezelf zijn. Voor de doop van mijn zoontje

11

Toen ik net taarten bakte, gebruikte ik altijd de mix. Ging altijd goed, tot die ene dag dat het totaal mislukte!

Vanaf die dag smeer ik alleen nog maar af met 1op1 en dat het niet zo lekker is, tjaaaa   wat proef je er nou van? gewoon niet te dik afsmeren, ik denk dat mensen dat doen en dan is het niet lekker maar anders proef je er niets van hoor

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

12

Ik vul altijd met de mix, al dan niet met een smaakje, en smeer af met 1:1. Tijdens een workshop 1x afgesmeerd met de mix en helaas was mijn marsepein behoorlijk gehavend de volgende ochtend, dus dat doe ik nooit meer.
Als je 1:1 lang genoeg mixt, zo'n 15 min., (ik zet de machine aan en ga iets anders doen) dan wordt het een zalvige massa die echt niet vet smaakt.
Heb nog nooit commentaar, maar alleen complimenten gekregen van mijn klanten.
Haal je taart 24 uur van te voren uit de vriezer en laat hem zonder verpakking in de koelkast ontdooien. Zo'n 2 uur voor gebruik uit de koelkast halen, dan kan hij op temperatuur komen en evt. nog uitzweten. Niets aan doen maar gewoon aan de lucht laten drogen, dan komt het goed. Succes en een fijne dag met de doop van de zoontje  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties