1

Onderwerp: roomkaas"frosting" onder de marsepein?

Ik wil een mengsel van roomkaas (monchou)175g, boter 50g, vanille-essence 1el, poedersuiker 225 gram en melk 1tl. gebruiken als vulling van een taart. Weet iemand of ik deze frosting ook kan gebruiken als laagje onder de marsepein of werkt dat niet?
Is er iets anders dan botercreme dat ik kan gebruiken? Ik vind botercreme niet zo erg lekker (wel beter wanneer je er bijvoorbeeld nutella doordoet, maar nog steeds niet super).

Astrid

2

Re: roomkaas"frosting" onder de marsepein?

volgens mij heb je wel wat kans dat de marsepein gaat smelten.
een goed alternatief is jam, maar daar ga je natuurlijk niet de oneffenheden mee wegwerken en een gebobbelde taart krijgen.

anders moet je een dikke laag marsepein gebruiken, dan smelt alleen de onderkant en zie je er niks van aan de bovenkant. (heb ik ook al eens gehad)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Nee niet doen...
Als je een pakje roomkaas open maakt dan ligt er vaak een laagje vocht bovenop...dat geeft al aan dat er dus behoorlijk wat vocht in kan zitten waardoor de fondant smelt.

Ik zou het dus maar gewoon bij jam of botercreme houden als ik jou was.

4

Bedankt voor de reacties. Begrijp ik het goed dat er alleen jam of botercreme onder de marsepein of fondant kan? Geen andere alternatieven?

5

Ik zou zo geen alternatieven weten waarvan de fondant niet gaat smelten

6

Pasta, zoals zoals nutella. Dat hebben ze ook wel gewoon in wit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Werkt nutella ook goed voor het glad worden van de bovenlaag?

8 Laatst bewerkt door nnicole1234 (11-08-2007 18:53)

Als de nutella niet te dik wordt misschien wel...veel pasta's worden/blijven behoorlijk stevig (steviger dan goed geklopte botercreme) en dan krijg je de taart moeilijk(er) glad