1

Onderwerp: Hellup! Taart drama!

Help help help....!!!  :s Mijn moeder is vandaag jarig, ik maak zoals altijd dan een mooi taartje voor haar. Alleen nu heb ik nu een klein fondant mislukking! Me fondant is gaan scheuren tijdens het uitrollen, crisco/magnetron enz enz geprobeerd en uiteindelijk zonder scheuren kunnen uitrollen...echter bij het bekleden van de taart is de fondant aan alle kanten gaan scheuren kan het niet verdoezelen omdat de scheuren gewoon echt te groot zijn. Heb helemaal geen fondant of marsepein meer in huis.

Wat zijn nu nog mijn opties om de taart met iets anders te bekleden?

De taart is gevuld met Mona citroen kwart pudding en een laagje vier vruchten jam. Vind het moeilijk om qua smaak nu een andere "bekleed mogelijkheid" te kiezen. Ganache? of glazuur? Heeft er iemand misschien tips?

2

Re: Hellup! Taart drama!

Chocolade doet het altijd goed toch! (desnoods een hagelslag zijkant :| ) En dan zou ik bovenop een aantal decoraties doen van de restjes fondant... Succes!!!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

3

Royal icing? Maar misschien heb je dat ook niet in huis?
Als je even laat weten waar je woont, is er misschien wel iemand in de buurt die fondant voor je heeft.

Groetjes Eline

4

Met marshmellows en poedersuiker kun je prima MMF maken en het is bij de AH allebei te koop. Ik maak het altijd zelf, is super makkelijk en zo klaar.

~ Never waste a good crisis... ~

5

ganache zou ik doen, chocola en slagroom kan je ook zo kopen en met het gieten kan eigenlijk niets mis gaan!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Je kunt toch gewoon die fondant er weer afhalen, schoon wrijven met een stukje keukenpapier en nog een poging wagen?
Restjes hiervan kun je niet meer lang bewaren omdat er altijd wel wat kruimels en / of botercreme in zullen zitten!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"