1

Onderwerp: Margrieten en fairy-taart

Hij is alweer bijna op, maar de foto wil ik toch nog even laten zien. Ik heb wel eventjes geoefend op de handjes en beentjes (hoofdje van een mal), maar uiteindelijk was ik toch wel tevreden met het elfje. Voor iemand met twee linkerhanden..... Ik heb echt heel veel plezier in dit geknutsel en oefening baart kunst, ik wordt vanzelf beter!
De bloemen had ik van te voren gemaakt, met als resultaat dat ze niet echt goed aansluiten op de taart.... volgende keer maar doen als ik de taart al heb bekleed, dan plakken ze er mooi glad tegenaan.
De taart had ik gevuld met een laag botercreme met daarin nutella, en een laag kersenjam en slagroom. Rondom dezelfde botercreme en marsepein erom heen.
De marsepein was te dik, maar ik kreeg hem niet dunner (had geen zin meer en zere polsen, iemand tips?).
De letters gemaakt met de letterlineaaltjes van de webshop, met mexican paste.
Inmiddels zijn er nog drie stukjes taart over, ik heb de meeste stukken weggegeven, kan ik snel weer een nieuwe taart maken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNGLNGX3.jpg

2 Laatst bewerkt door lilo (09-08-2007 21:09)

Re: Margrieten en fairy-taart

Nou ook effe een stukje schrijven bij jouw taart dan:

Errug mooi vind ik hem, ga ik me ook eens aan wagen die elfjes, al weet ik nog niet zeker of dat boetseren nu werkelijk mijn ding is! Maar wat je zegt: oefening baart kunst...

Oh en by-the-way: wat een leuk taart plateau! Met een ander lint heb je gelijk een ander effect, super. (wil ik nou ook hebben... maar ja)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

Re: Margrieten en fairy-taart

Mooi elfje zeg.... Prachtig en je margrieten zijn ook erg mooi!!! Wauw...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Re: Margrieten en fairy-taart

lief taartje met een heel lief elfje

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!

5

Re: Margrieten en fairy-taart

Wat een schatje ...en van die linkerhanden is niks te merken hoor. Dat met die bloemen heb ik ook voor ...je wilt al eens iets op voorhand doen(want het wordt zowiezoaltijd laat als je een taartje maakt)  maar dan krijg je ze niet meer in de plooi. Dus ik ben ook benieuwd naar wat tips

6

Re: Margrieten en fairy-taart

ik vindt het een dotje van een taart en het elfje vindt ik heel mooi gedaan.

groetjes marlies

7

Re: Margrieten en fairy-taart

Wat een lief taartje is dit. Je elfje is prachtig.
Vind de bloemen juist heel mooi zo een beetje van je taart af.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

8

Re: Margrieten en fairy-taart

Wauw!!!!!!! Die is mooi!! Knap gedaan dat elfje! Zou haar graag van dicht bij willen bekijken. Zou je je album willen linken in je profiel? ook je bloemen zijn erg mooi!

9

Re: Margrieten en fairy-taart

Mooie taart!!!!!Waar heb je dat  taartbord vandaan????

Pluk de dag!

10

Re: Margrieten en fairy-taart

wat een gave taart zeg!!
Enne inderdaad WAAR komt dat taartbord vandaan!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

11

Re: Margrieten en fairy-taart

Voor wat betreft die bloemen op voorhand maken.Als je ze van marsepein maakt, en ze luchtdicht verpakt, blijven zeg gewoon soepel, en kun je ze, net als een puzzelplaatje, gewoon op je taart plakken.

12

Re: Margrieten en fairy-taart

Wat een mooie taart heb je ervan gemaakt! Het elfje en de bloemen zijn super! En ja dat taartbord......GAAF!!!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

13 Laatst bewerkt door Carina (10-08-2007 10:03)

Re: Margrieten en fairy-taart

Heel mooi geheel zeg! Wat een lief elfje. Heb je daar een how-to van? En kan ik die misschien dan krijgen :O ? Ik heb namelijk ook 2 linkerhanden, zou fijn zijn, als ik ook eens van die mooie dingetjes kan maken. En waar heb je dat malletje voor het hoofdje vandaan?. Want die wil ik echt heel graag hebben :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

14

Re: Margrieten en fairy-taart

Prachtig elfje, mooie magrietjes en een fantastische schaal!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

15

Re: Margrieten en fairy-taart

Wat een schattige taart en een mooi elfje!

16

Re: Margrieten en fairy-taart

Wat leuk! Ik vind het juist wel geinig dat die bloemetjes niet op de taart aansluiten! Net of het zo hoort. En j elfje is lief!

Groetjes Ingrid :+

17

Re: Margrieten en fairy-taart

Oh wat leuk, eerst het plezier van een taart maken, dan het plezier van het weggeven en opeten en daarna nog allemaal leuke reacties hier.
Eerst maar eens over het taartplateau. Ik heb hem gekocht bij een servieswinkel in Leeuwarden. Hij was toevallig in de opruiming. Koste nog geen tientje. Pure mazzel dus, dat ik daar tegenaan liep. En ik doe inderdaad elke keer een ander lint erdoor (heb ik ook ergens een keer gezien in een boekje ofzo), zodat je steeds een andere schaal krijgt.
Carina:
ik heb geen how to van het elfje, ik heb het afgekeken van een video. Toen leek het heel makkelijk, het bleek een stuk moeilijker te zijn dan het leek, maar na een tijdje oefenen is het toch nog best leuk geworden. Verder gebruik ik patchworkcutters om de kleding en de vleugeltjes te maken, dus je hebt niet veel aan een how to als je die materialen niet hebt. Het malletje heb ik vorige week in York gekocht, heb je dus ook niks aan..... sorry....
Nathalie:
Ik heb nog bijna geen taarten in mijn album staan, ik begin nog maar net met (mooie) taarten maken. En ik weet ook nog niet precies hoe het werkt met "mijn album". Als ik naar "mijn album" ga, zie ik alleen m'n eerste taart staan en de anderen niet, dus ik moet even uitvogelen hoe ik dat moet doen. Dan zal ik de link wel even in mijn profiel zetten.
Allemaal nog bedankt voor jullie leuke reacties. Ik ben al bezig met m'n volgende taart. Dan ga ik voor het eerst met MMF werken. Binnenkort zien jullie hem wel langs komen. Ooit wordt ik misschien goed genoeg om workshops te gaan geven met de patchwork techniek. En dat zou wel bijzonder zijn, want er zijn helemaal geen workshops in Friesland of Groningen en verder in het land ook niet veel met patchwork volgens mij. Maar eerst nog maar even flink oefenen of eens een keer een taart op bestelling maken. Dat lijkt me ook leuk..... maar lastig om op te starten....

Astrid

18

Re: Margrieten en fairy-taart

Prachtige taart Astrid!! Superlief elfje joh!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"