1 Laatst bewerkt door Jultie (13-09-2010 20:47)

Onderwerp: Kleur lijntjes om puzzelplaatje?

Op korte termijn ga ik mijn eerste geboortetaart maken voor goeie kennissen van ons. Eerst was ik van plan om de baby met de FI mold te gaan maken, maar nu ik het geboortekaartje zag wil ik die graag proberen te puzzelen.
Ik heb het kaartje inmiddels 150% vergroot en 2x in kleur gekopieerd, dan is ie (met de oorspronkelijke achtergrond) ongeveer 15x15 cm.

Mijn vraag: ik zie veelal de lijntjes met zwart, maar ik ben bang dat dat heel hard gaat worden. Het plaatje bestaat uit nog wel wat relatief kleine vlakjes, dus ik wil niet dat het zwart gaat overheersen. Is er een kleur die mischien beter geschikt is voor een puzzelplaatje op een geboortetaart, of zal het wel meevallen?

Het plaatje wil ik van marsepein maken en ik heb een sugargun. ;)

Alvast veel dank voor jullie tips!

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Kleur lijntjes om puzzelplaatje?

Je kunt ook een overheersende kleur van het plaatje (bijvoorbeeld roze of blauw) een stuk donkerder kleuren en dat met een dun lijntje idd met sugargun eromheen doen. Als je zwart heel dun maakt, valt het ook wel mee denk ik.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

(Licht)grijs???

4

Helemaal weglaten zo'n lijntje kan ook vaak heel goed!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Tom Poes schreef:

Helemaal weglaten zo'n lijntje kan ook vaak heel goed!

helemaal mee eens!!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

6

Zo fijn dat jullie meedenken!  :)

Ik hoop dat ik donderdag tijd heb om met het plaatje te beginnen (de taart is gelukkig een kado en geen opdracht, dus geen tijdsdruk). Eerst maar alle kleurtjes maken.

Ik ga het proberen zonder lijntjes, maar dan moet het wel heel strak worden. Misschien alleen een lijntje aan de buitenkant van onderdelen gebruiken?

Mocht het er niet uit komen te zien, dan kan ik nog een poging doen met een makkelijker plaatje of de babymold gebruiken.  :+

~ Never waste a good crisis... ~