1

Onderwerp: Glutenvrije opdracht

Hallo allemaal,

Vandaag een glutenvrije taart mogen afleveren, het eind resultaat is nog niet een 10!
Maar na de probleempjes toch tevreden.
Ik had het kapsel klaar maar vond hem erg klein, was de bakpoder vergeten, dus... kon niet anders dan een nieuw kapsel bakken.

Deze was wel erg mooi, echt super!

Maar zo gauw ik hem ging vullen en besmeren met bc begon hij erg te brokkelen, dit zegt men komt doordat het glutenvrije kapsel een stuk droger is. had hem wel extra gevuld met een ardbeien mousse omdat die wat natter is dan jam of iets dergelijks.

Ik hoor graag van mede baksters hoe jullie dit ervaren en tips over glutenvrije kapsels.

De kleuren en de vorm was op verzoek van klant. dus had ik weinig aan te verzinnen. Vond hem zelf een beetje saai.
Maar kant is koning en die was zo te vreden dat ik 5 euro extra kreeg dan afgesproken!

hier is hij dan

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MTZVP7U-D.jpg

graag opmerkingen en tips

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

2

Re: Glutenvrije opdracht

leuk, enkel jammer dat het logo niet mooi in het midden van de taart staat.. Maar voor de rest, cva!

3

Ja hij is qua kleur wel wat saai, maar wat super dat ze je een extraatje heeft gegeven!! Mag ook wel na al dat harde werken wat je ervoor gedaan hebt ;)

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

4

Omdat je hem wat saai vindt; misschien kun je hem de volgende keer opleuken met een speels randje aan de onderkant van de taart?

May your dreams last longer than the night

5

Moppie_83 schreef:

Omdat je hem wat saai vindt; misschien kun je hem de volgende keer opleuken met een speels randje aan de onderkant van de taart?

Dat kan je op deze foto niet zien, maar heb een parel randje van de groene kleur  langs de onderrand gedaan.

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

6

Dat glutenvrije meel ( ik gebruik hier mix c van Kuchen & kekse) blijft lastig met snijden en afsmeren. Had er laatst eentje die erg mooi omhoog was gekomen, maar bij het afkoelen een "etage" inzakte. Dus bij het volgende baksel heb ik 3 bodems gebakken en daar een taart van gemaakt. Geen problemen met snijden en ik vond het iets makkelijker af te smeren. De proevers vonden dit exemplaar luchtiger dan de voorgaande. En zo is iedere taart weer een uitdaging om er iets moois van te maken. :thumb: