1

Onderwerp: Even voorstellen en gelijk een vraag..

Hallo allemaal,

Ik ben Priscilla moeder van Timo 20-06-03 en Jade 11-07-05, zelf ben ik 25 jaar. Ik woon in den haag.

Binnenkort zijn mijn kindjes jarig en nu wil ik graag een taart voor ze maken.
Ik dacht hieraan:

een 3 laagse ronde taart met marsepijn en dan 2 lagen slagroomtaart en 1 laag chocolade taart en dan bekleed met marsepijn. Is dit een makkelijke taart om te beginnen? verder geen poespas met hele beren en figuren erop.

Ik heb nog helemaal geen spullen en ervaring maar het lijkt me helemaal geweldig om dit zelf te kunnen maken. Dat maakt de verjaardig nog specialer.

Wie kan en wil me hierbij helpen, waar en hoe begin ik wat heb ik nodig etc..

ik ga even verder zoeken op de site..

Groetjes Priscilla

2

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

Hoi Priscilla,

Bedoel je 1 taart gevuld met chocola en slagroom? Of zet je 3 taarten boven(op) elkaar?

In ieder geval is de combinatie van slagroom en marsepein niet handig omdat de marsepein daar van gaat smelten. Wat ik wel eens gedaan heb is een taart gevuld met slagroom (en vruchtjes, njam!) en toen de buitenkant goed ingesmeerd met botercreme en daar dan de marsepein/fondant overheen. Dat ging wel goed.

Inderdaad een goed idee om verder te lezen bij andere berichten, want daar kan je heel veel tips uit halen! :)
En of je daarna dat idee nog hebt om het simpel te houden.................... ? Ik kwam op deze site omdat ik wat wilde bakken voor mijn zoontje die geen melk en geen suiker mag. Voor hem heb ik er niet zo veel aan gehad, maar ik ben nu wel besmet met het taartenvirus!! :D


Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

Hoi Mirjam,

Ik wil graag 3 taarten maken, zoiets als bruidstaart daar dacht ik aan dus onder grote laag daarboven op iets kleiner en de bovenste het kleinste.

En dan dacht ik de grote chocolade en de 2 kleinere laagjes slagroomtaart. De slagroom dan in de taart ertussen, als dat kan.

Pris

4

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

H

groetekes Kris

5

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

Hey Priscilla,

wat je ook kan doen is de twee bovenste taartjes versieren met binnenin slagroom en/of fruit + de zijkant met slagroom en hagelslag of nootjes, ... .  Bovenop die taartjes kan je dan werken met een cirkel marsepein en eventueel andere vormpjes (sterren, beertjes, ...) uitsteken met steekvormpjes en erop kleven door de onderkant van die figuurtjes wat nat te maken met druppeltjes water.  Want bovenkant en zijkant tegelijkertijd afwerken met 1 stuk marsepein is niet zo makkelijk om het geheel strak te maken en bij mij scheurde dit steeds.  Wat ik op deze site ook als tip heb meegekregen is de bovenkant en zijkant af te werken met twee verschillende kleuren van marsepein of twee aparte gehelen waardoor de marsepein niet kan doorscheuren aan de hoeken en randen en de naad dan afwerken met een sliertje slagroom of botercr

6

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

He Prissilla,

He wat heerlijk, voor je het weet hebben we er weer een verslaafde bij. :D

Nog even een waarschuwing voor de slagroom in de middelste taart, pas op dat het er dan niet tussen uit wordt geduwd door het gewicht van de bovenste taart.
Mascarpone is trouwens ook erg lekker, met b.v. kersen vlaaivulling, vooral in de chocolade taart.
Het bekleden met marsepijn uit een stuk is goed te doen maar werk vooral rustig en met kleine bewegingen, bij mij zakt het er met een beetje hulp bijnavanzelf omheen, dan bijsnijden onderaan en voila.
Mischien wel verstandig om bij het stapelen deuveltjes of zoiets te gebruiken tegen het inzakken en een kartonnetje tussen de lagen met bakpapier, snijd ook wat makkelijker.
Nou succes, wij wachten af.

7

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

hmmm het wordt dus echt een hele onderneming!! Wel leuk, lijkt me zo gaaf een hele eigen gemaakte taart. De uitnodigingen maak ik altijd al zelf en de hapjes ook op de verjaardag, traktatie's etc ook. Dus dit moet me gewoon ook lukken.

Wat is het gewone recept dan voor de taart is dat die bisquitmix?? En de chocolade mix kan je dat ook gewoon kopen.

De taarten van de bakker daar doen ze toch altijd voordat ze de marsepijn erop doen botercreme erop? of niet.

Wat heb je echt nodig aan ingredienten voor een gewone taart nog zonder versiering? Want dan kan ik eerst oefenen in het taart maken en daarna de versiering...

Moet maar even een stappenplan maken geloof ik hahaha. Verhoudingen voor de verschillende vormen en grootte van de taart vind ik dat nog ergens of is dat echt uitzoeken??

Bedankt voor al jullie antwoorden!!

Groetjes Pris

8

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag..

Hoi Priscilla,

Kijk even bij de recepten en het voorbeeld (beide helemaal links in beeld) van deze website. Ik denk dat je daar al wat aan zal hebben.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.