1

Onderwerp: Gebruik Van Silverdust En Alcohol

Weet iemand hoe je met de zilverdust en alkohol moet werken?
Moet ik dit mengen of eerst wat alkohol op de taart en dan de zilverdust eroverheen verven?
GR Marjon

2

Re: Gebruik Van Silverdust En Alcohol

Hoi Marjon,

Het is handiger als je je vragen in een nieuw topic stelt of in een gerelateerd topic. Je klikt dan op nieuw onderwerp beginnen en dan komt je vraag beter in beeld.

Je silverdust en alcohol mengen en dan met een penseel verven. Let op dat je wel alcohol gebruikt die geschikt is voor consumptie (niet bij een drogist halen!!!) Je kan heel goed schilderen met jenever. Hoe hoger het alocohol persentage is hoe sneller het droogt/vervliegt.

3

Hoi,
Dat zou heel handig zijn,maar ik weet niet hoe dat moet.(een nieuwe vraag stellen).Hier kan ik gewoonbij schrijf je bericht typen ,waar moet ik het anders doen?

Gr Marjon

4

Als je naar het onderwerp gaat, bijvoorbeeld bekleden, of decoreren. Zie je bovenin staan: 'Een nieuwe onderwerp beginnen'. Daar klik je op, typ de titel en bijvoorbeeld je vraag en klaar. Zie je, een kind kan de was..... euh een taart bakken, hihi.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Nathalie schreef:

Je silverdust en alcohol mengen en dan met een penseel verven. Let op dat je wel alcohol gebruikt die geschikt is voor consumptie (niet bij een drogist halen!!!) Je kan heel goed schilderen met jenever. Hoe hoger het alocohol persentage is hoe sneller het droogt/vervliegt.

Hoezo niet die van de drogist? heb ik pas nog mee geverfd en zelf opgegeten, en leef nog :lol: maar is het niet eetbaar dan?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

6

taartdoos schreef:
Nathalie schreef:

Hoezo niet die van de drogist? heb ik pas nog mee geverfd en zelf opgegeten, en leef nog :lol: maar is het niet eetbaar dan?

Hihi, nee die is niet bedoeld voor consumptie, smaakt ook heel bitter. Ik gebruik zelfs zo'n mini flesje wodka.

Trouwens je kunt ook de zilverpoeder gewoon gebruiken, dus droog erop dusten, wel zorgen dat de marsepein/fondant dan ook grijs is, dekt het beter.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Lara, Je maakt wel prachtige taarten.Ik denk niet dat ik ooit zover kom.
Dank je voor de tip om en nieuwe topic te maken.Waar heb je geleerd om zo'"n tiara van icing te maken?
Gr Marjon

8

obsessie schreef:

Lara, Je maakt wel prachtige taarten.Ik denk niet dat ik ooit zover kom.
Dank je voor de tip om en nieuwe topic te maken.Waar heb je geleerd om zo'"n tiara van icing te maken?
Gr Marjon

Dank je wel voor het compliment, maar dat gaat je ook wel lukken hoor! Ik ben nu alweer 1 jaar en 4 maanden (haha net alsof je het over de leeftijd van je kids hebt ;) :-D) bezig en dan leer je een hoop dus kijk maar eens naar je eigen taarten tegen die tijd.... :-)

De tiara heb ik van Cake Central, er staat hier bij Technieken/Projecten een link naar toe, je moet je daar wel even registreren trouwens.
Mijn tiara is trouwens behoorlijk dik (ik was bang dat ie zou breken ;) ), als je bijvoorbeeld kijkt bij de taarten van Annette (van www.felicitaartjes, waar ze samen met Wietske taarten maakt), zie je een superfijne, errug mooi ook.

Sukses met alles en gewoon blijven vragen hoor!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Ik had ook een flesje bij de drogist gekocht...
Geen idee dat dat niet goed was, bedankt voor de tip dus! :)