1

Onderwerp: je favoriete buiten de koelkast houdbare vulling combinaties

ik zoek me suf. en de meeste zijn vullingen die in de koelkast bewaard moeten worden...

in zoek meer combinaties...

mijn favorite is moccacreme met chocoladeschaafsels

en

aardbeienbotercreme met verse aardbeien en wat jam eroverheen.

en jullie?

Happiness is a CAKE!!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (12-09-2010 08:58)

Re: je favoriete buiten de koelkast houdbare vulling combinaties

Hoi,

Die van mij is frambozenbotercreme (gemaakt van Saroma) met verse frambozen en bosvruchtenjam of bosbessenjam.
Eventueel je kapsel tremperen met chocoladetopping of chocolade koekjes met de vijzel en dat door je vulling doen.

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Die van mij is frambozenbotercreme (gemaakt van Saroma) met verse frambozen en bosvruchtenjam of bosbessenjam.

hoe maak je die saroma frambozenbc? :D als ik het mag vragen

Happiness is a CAKE!!

4

Vanillecreme met een zurige vlaaivulling (zoals kersen), en dan nog verse framboosjes op de vanillecreme! MMMMMMM  :9

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

hoe maak jij de vanille creme? botercreme met vanille aroma?

Happiness is a CAKE!!

6

Ik lees mee want ik vind die buiten de koelkast te bewaren vullingen zo flauwtjes. Frambozen waren hier tot nu toe geen succes. Aardebeien waren wel lekker maar nu niet meteen het goede seizoen meer.

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

Emine schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

hoi,
Je maakt botercrème gewoon volgens de gebruiksaanwijzing van de verpakking van de botercrèmemix. Ik gebruik wel standaard ongezouten botercrème. Een pakje frambozensaroma open maken en vermengen met wat houdbare (het moet echt houdbare melk zijn, dit is een voorwaarde voor de vulling buiten de koelkast gebruiken) melk. Denk erom dat het bij een scheutje melk blijft en niet volgens de gebruiksaanwijziging van de saromaverpakking.
Dit mengsel roer je door de botercrèmemix. Goed vermengen met elkaar totdat het een luchtig mengsel is. Zodoende krijg je een erg lekkere vulling.
Eventueel kun je nog chocoladetopping door je kapsel doen of chocoladekoekkruimels met een vijzel er bij doen.

8

saskiahuisman schreef:
Emine schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

hoi,
Je maakt botercrème gewoon volgens de gebruiksaanwijzing van de verpakking van de botercrèmemix. Ik gebruik wel standaard ongezouten botercrème. Een pakje frambozensaroma open maken en vermengen met wat houdbare (het moet echt houdbare melk zijn, dit is een voorwaarde voor de vulling buiten de koelkast gebruiken) melk. Denk erom dat het bij een scheutje melk blijft en niet volgens de gebruiksaanwijziging van de saromaverpakking.
Dit mengsel roer je door de botercrèmemix. Goed vermengen met elkaar totdat het een luchtig mengsel is. Zodoende krijg je een erg lekkere vulling.
Eventueel kun je nog chocoladetopping door je kapsel doen of chocoladekoekkruimels met een vijzel er bij doen.

Maar is houdbare melk niet alleen houdbaar als het pak nog dicht zit??? Als je het pak opent moet hij wel in de koelkast...

9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183 ?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ik maak ook voor botercreme met saroma, maar ik gooi gewoon dat pakje erbij, zonder melk.

Ik zing mijn eigen wijsje!

11

dat is ook een optie

Happiness is a CAKE!!

12

Wat ik heerlijk vind is gewoon mergpijpjes met een staafmixer verpulveren. en daarmee de taart vullen.

De creme die erin zit maakt het romig, en de koekjes kunnen buiten de koelkast, dus de taart ook

13

leuk idee... doe je dat in allebei de lagen?

Happiness is a CAKE!!

14

koekiemonster schreef:

ik maak ook voor botercreme met saroma, maar ik gooi gewoon dat pakje erbij, zonder melk.

Ik gebruik het ook zo in me boter, zonder melk.
Ik vervang een deel van de poedersuiker door saroma poeder.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

15

Nee meestal combineer ik het wel... Maar is afhankelijk van wat ik wil.. ik gebruik eigenlijk nooit dezelfde vulling op meerdere lagen... Ik vind het ook altijd wel leuk om er een beetje kleurstof doorheen te doen, verbazen mensen zich altijd heel leuk over

16

met wat kan je het combineren... dat vind ik altijd zo lastig

Happiness is a CAKE!!

Emine schreef:

met wat kan je het combineren... dat vind ik altijd zo lastig

Hoi,

Je moet het gewoon durven en vooral veel uitproberen en ook een beetje op je gevoel af gaan.

18

Bokkepootjes in stukjes stampen en over de botercreme strooien is ook heel lekker. En dan combineren met iets van kersenvlaaivulling.

Of speculaasjes in stukjes verpulveren :) Koekjes doen het altijd goed :D Fruitvullingen ook!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

19

Katja1604 schreef:
koekiemonster schreef:

Ik gebruik het ook zo in me boter, zonder melk.
Ik vervang een deel van de poedersuiker door saroma poeder.

Groetjes, Katja

Ik vind dat de crème nog een "poedersmaak" heeft als je de saroma er zo bij doet, dus ik leng tegenwoordig aan met een heel klein beetje water (papje maken) en dat doe ik door de botercrème.

Dat is toch een TAART waard!