1 Laatst bewerkt door Lennie (09-09-2010 14:22)

Onderwerp: Vreemde inkeping in de taart

Hoi hoi,

Vandaag heb ik mijn 3e taart gebakken. Omdat ik het nog niet zo lang doe hou ik het nog een beetje simpel bij de 20 cm bakvorm. Ook gebruik de biscuit mix uit de shop.
Tot 2 keer toe heb ik een perfecte vorm gekregen, maar vandaag zat er opeens een inkeping aan de zijkant van de taart die helemaal rondom liep. (een soort diabolo effect hahaha, alleen dan natuurlijk minder diep uitgesneden).
Zit me echt rot te verzinnen wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben. Hij was wel gaar verder.
Iemand een idee?

Alvast bedankt!

2

Re: Vreemde inkeping in de taart

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=113192

Misschien heb je hier iets aan?

Volg je hart...want dat klopt!

3

Bedankt mniek, hier heb ik zeker wat aan, mijn taart zag er vandaag namelijk net zo uit als op die foto. Denk dat ik hem toch net iets te warm heb gebakken dan.
Ik hoorde laatst iemand die hem 10 minuten op de ene graden, dan 10 minuten op de andere en dan weer 10 minuten op weer andere graden bakt.
Zijn er meerdere die dat doen en wat zijn dan precies de graden?

4

Dat is per oven en persoon verschillend. ik bak mijn biscuits namlijk altijd 30 minuten op 170 graden boven- en onderwarmte. Dit is dus een kwestie van uitproberen. Succes!

Volg je hart...want dat klopt!

5

Haha, dat was ik van dat andere topic, en ik had dat dus ook vandaag  :grr:
Ik ben nu een nieuwe poging aan het wagen op een lagere temperatuur, en het ziet ernaar uit dat het goed gaat! Eerst kwam er ook tijdens het bakken een enorme bol op, hij rijst nu al veel gelijkmatiger.
Ik ben nu begonnen op 125 graden, en hij staat nu op de 140 ongeveer. (maar mijn oven is altijd heter dan dat ie zegt, de gemenerd)