1

Onderwerp: Biscuitdeeg ook geschikt?

Hoi allemaal,

Ik ben nog steeds aan het uitvogelen welke taart ik als basis wil gaan gebruiken voor de verjaardagstaart van mijn zoontje volgende week. Nu heb ik vandaag de Soezie mix voor Biscuit gebruikt. En die vind ik heel erg lekker, hij is heel goed gelukt, ontzettend luchtig en mooi hoog gerezen. Het enige waar ik over twijfel, is of zo'n taart wel het gewicht van de rolfondant kan dragen. En als ik een vorm ga snijden in de taart, of ook hiervoor de taart wel geschikt is. Ik heb het idee dat ie te kruimelig is hiervoor. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Biscuitdeeg ook geschikt?

Hoi Car,

Ik gebruikte ook altijd die mix, ideaal!!! Ik sneed ook mijn taarten ermee in vorm, alleen als je erg hoog moet (bijvoorbeeld de torens van de kasteeltaarten die ik maak) is echte cake beter te hanteren en te stapelen. Ik maak al mijn taarten met/van biscuit, het is prima om de fondant te dragen. Je kunt fondant sowieso lekker dun uitrollen.

Veel succes!
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: Biscuitdeeg ook geschikt?

Ik kan je iniedergeval wel vertellen dat de biscuit mix van de webshop niet echt geschikt is voor cupcakes.
Ik had wat beslag over en dacht 'waarom ook niet' Komen prachtig uit de oven, lekker licht en luchtig.
Helaas waren ze de volgende dag gekrompen ofzo, het hele papiertje liet los en van de cakjes was nog net genoeg over om ze te serveren.
Een mysterie voor mij...

4

Re: Biscuitdeeg ook geschikt?

h