1

Onderwerp: Cake pops: chocolade mislukt... HELP :)

Dag allemaal

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd cake pops te maken. De cake is gelukt en ik heb er mascarpone onder gemengd om er balletjes van te maken nadat die gebakken was, dus dat is allemaal gelukt.

Maar toen ik de candy melts (chocolade in geel, groen, roze, blauw...) wou smelten lukte dat maar niet. Ik heb het in de microgolf geprobeerd op de laagste temperatuur in periodes van 30 seconden (zoals ook op de verpakking stond) en hij smolt wel maar bleef VEEL te dik, waardoor ik die balletjes er dus niet in kon doen want die bleven er in steken . Dus ik dacht dat hij gewoon nog niet genoeg gesmolten was, maar ik kreeg hem echt niet dunner, hoe vaak ik ook probeerde.  :s

Ik heb wat olie bijgevoegd, maar begon te schiften.

Toen heb ik het au bain marie geprobeerd maar hierdoor werd heel de massa korrelig.

Ik ben dus ten einde raad!

Wie kan mij helpen, alsjeblieffffftt  : :) ?

x

2

Re: Cake pops: chocolade mislukt... HELP :)

Welkom op het forum. Juist als je nieuw bent  is het handig als je de rubriekstitels, omschrijvingen en sticky's (belangrijke topics bovenaan elke rubriek) leest zodat je ziet waar je je topic plaatst. Uit het sticky van deze rubriek:

LET OP: Deze rubriek is NIET bedoeld voor vragen mbt het bakken of decoreren van kleingebak!

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag