Onderwerp: ook een 60 jaar huwelijk - bruidstaart
Voor mijn grootouders mag ik einde van de maand ook een taart maken (zij weten het zelf nog niet), voor een 30-tal mensen (familie).
Nu was ik al een beetje aan het zoeken, omdat ik zelf nog niet echt iets in gedachten heb.
Een paar vraagjes, ideetjes:
- Goud is goud, zilver is zilver, maar welke kleur heeft diamant?
- Omdat de meeste mensen hier niet zo van fondant of marsepein houden, zou ik willen gaan voor zo'n taart:
http://cakecentral.com/article173-How-T … s-Way.html
Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Het lijkt simpel maar is het denk ik niet.. Zij gebruiken acetaat om de chocolade op te smeren, wat is dit juist?
- Als caketopper zou ik '60' willen maken, gespoten zoals jullie zo'n tiara ofzo spuiten, dus niet recht maar in een halve cirkel om rechtop te kunnen zetten (begrijpen jullie wat ik bedoel?). Is daar een spuitvoorbeeld van zoiets met veel krulletjes eromheen (heet dit ook caketopper?)? Ik dacht ook dat iemand dat ooit gemaakt had, een cijfer met een vierkant eromheen gespoten. Of, Nathalie, hoe kwam het dat de tylose niet hield? Moest er meer in, waren de letters te zwaar, of moesten ze eigenlijk langer drogen?
- Is zo'n sierlijke caketopper niet te licht in vgl met zo'n zwaarder uitziende chocoladerolletjes taart?
- Iemand had hier eens een taart met felgouden of felzilveren rozen, maar ik kan die nergens meer vinden..
- en welke vulling? ik wil wel eens iets anders proberen.. Wat vinden jullie van die champagnecreme (lijkt me zelf niet zo lekker, ben ook geen champagnedrinker)? Er zijn ook veel kinderen bij..
Bedankt voor het meedenken,
Kristien