1

Onderwerp: Smaakjes fondant

Hey allemaal!

Ik heb op het forum hier al een paar keer gelezen dat mensen fondant (te) zoet vinden, en eigenlijk vind ik dat zelf ook wel een beetje.
Maar omdat ik het voor boetseren en bloemen maken veel fijner vind, en niet iedereen hier marsepein lust, heb ik een paar variaties geprobeerd.
En die vielen best goed in de smaak!
Dus bij deze een paar tips.
Ik heb ze trouwens wel allemaal gemaakt met zelfgemaakte marshmallowfondant, omdat je dan de suiker kan vervangen door andere ingredienten. Maar misschien kan je het ook wel gewoon door de kant en klare rolfondant mengen.

Amandelsmaakje
Vervang een deel van de poedersuiker door fijngemalen amandelen. Dan krijg je een beetje het idee van marsefond.
Een andere manier is om een paar druppels amandelaroma door de fondant te kneden. Gewoon even uitproberen hoeveel je moet gebruiken om een lekkere smaak te krijgen.

Vanillesmaakje
Een lekker vanillesmaakje kun je krijgen door er wat vanillearoma door te kneden. Dan is het hele zoete er een beetje af, en vanille lust bijna iedereen wel.

Cocossmaakje
Dit smaakje is vanaf nu mijn favoriet!
Vervang een deel van de poedersuiker door fijngemalen kokos.
In de meeste supermarkten kun je gewoon een zakje gemalen kokos kopen. En om het dan nog fijner te krijgen heb ik het samen met een beetje poedersuiker in de koffiemolen gestopt.

Smullen maar!;)

Groetjes.

www.taartvaneva.nl   -  Te mooi om op te eten, maar te lekker om te laten staan.

Re: Smaakjes fondant

[move]---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs