1 Laatst bewerkt door Hannah Saar (05-09-2010 08:00)

Onderwerp: [feedback] Eerste taart (fiasco) Canada-thema!

Pfffft hij is klaar hoor, mijn eerste taart.
Wat een werk! Maar wel leuk werk....

Vrienden van ons zijn net terug uit Canada na een lange vakantie.
Dus ik dacht: ik ga een Canada-taart maken.

Vrijdag het biscuit gebakken. Ik had denk ik net teveel eieren gebruikt die ik iets te lang geklopt heb. Hij rees de pan uit en spoelde helemaal over de springvorm. Maar gelukkig was er net genoeg over zodat er nog el een taart van gemaakt kon worden. Het kapsel scheurde ook al direct, en verkruimelde, ik ik dacht dat ik dat wel met Buttercream kon herstellen.

Gisteren de vulling gemaakt (BC en bastogne-slagroom) dat ging prime en het doorsnijden ook, dat had ik niet verwacht. Afgesmeerd met BC van funcakes, maar het was toch nog wel wat bobbelig.
Onwijze tijdsdruk, want ik had de ochtend ervoor gereserveerd, maar toen moesten we met spoed met de hond naar de dierenarts...maar gelukkig viel het mee. Stress dus!

En toen kwam het...het fondant. Toen het erop lag scheurde het aan alle kanten....het as echt een drama. Hoe langer het erop lag, hoe harder het scheurde. Lans de bovenrand..ik kreeg het niet strak langs de zijkanten, allemaal plooien omdat ik het niet meer op kon pakken doordat het scheurde....en toen had ik nog 15 minuten en moest ik ook nog de decoratie maken....
UIteindelijk heb ik maar een rood randje langs de bovenkant geplakt...die ook niet helemaal bleef zitten, maar ok.

Maar hier is hij dan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NRRQUMUF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DOERI4Q-D.jpg

Re: [feedback] Eerste taart (fiasco) Canada-thema!

Nou ondanks alle drama  :D  vind ik hem er toch nog goed uitzien! Zeker voor een eerste taart heb je het allemaal goed opgelost :thumb:
En tip voor de volgende keer bakpapier tegen de zijkant van je bakblik plakken dan kan ie mooi hoger worden.

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

3

Ik vind hem er prima uitzien hoor ! Het logo is heel mooi gemaakt, dat rode randje is goed bedacht en ook de onderkant heb je leuk afgewerkt met die losse bolletjes. De vullingen lijken met heel smakelijk !

Groetjes, Conny

4

Bedankt!  :o

Het was echt zonde dat ik zo weinig tijd had om hem mooi af te maken. Dan had ik er misschien wel een nieuwe laag fondant op gedaan.

Het fondant was volgens mij niet te dun...maar misschien toch te droog geworden. Of misschien heb ik wel teveel poedersuiker gebruikt om hem uit te rollen.

Maar hij was wel errug lekker!

Ik vond het wel leuk om te doen, dus ik ben alweer inspiratie aan het opdoen voor het tweede taartje!

5

bij de how-to heb ik een manier laten zien hoe je kunt voorkomen dat het over de rand komt. in deze how-to heb ik het gemaakt met zelfgemaakte biscuit maar dat volgt zichzelf.

ik vind het taartje trouwens erg goed gelukt voor een eerste taart!

Enthousiaste groet, Maxime