1

Onderwerp: Hoe bereid je een bruidstaart voor?

Hoe bereid ik een bruidstaart voor?

Ik wil een bruidstaart maken van 5 lagen,
maar waar laat je al die lagen in de vriezer? of maken jullie het echt één dag van te voren?
Want ik weet niet of ik in één dag 5 taarten kan bakken, vullen, bekleden en dan ook nog decoreren!!!
Decoraties kan je eventueel wel voorbereiden, maar dan voornamelijk bloemetjes enzo. Maar als ik nou een afwerkingsrandje wil maken, of een draperie wil neerleggen?

En wanneer stapel je dan? Stapel je ze thuis en dan voorzichtig rijden? Of stapel je ze op locatie en neem je dan nog materiaal mee voor als je bijvoorbeeld nog het één en ander wil bijwerken?

Ik had zelf dus het idee om een paar taarten vooraf te maken en in te vriezen en dan op het laatst alles thuis te stapelen, maar ja meer dan 2 taarten kan ik echt niet kwijt in de vriezer. En vind het denk ik ook niet echt kunnen voor een bruidstaart, invriezen...

En eet je een taart überhaupt koud? of op kamertemperatuur?
En welke vulling is dan geschikt om lang uit de koeling te laten? botercrème?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

2

Re: Hoe bereid je een bruidstaart voor?

Als je de taarten van biscuit maakt, zijn ze sowieso lekkerder als je ze eerst ingevroren hebt.
Koude taarten vind ik niet lekker, ik vind de smaken van de vulling en de decoratie dan niet goed uitkomen.

Bij de rest kan ik je helaas niet helpen...

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

3

Als ik een grote taart zou moeten maken voor bijvoorbeeld zaterdag dan zou ik donderdag de taarten bakken, donderdag avond en vrijdagochtend de taarten vullen en bekleden en de rest van de vrijdag en eventueel zaterdag (ligt aan het tijdstip van bezorgen/ophalen) het de taart versieren.

Zorg wel dat je de versieringen die je in het voren kan maken ook maakt, zodat dat minder stress geeft.

Ik weet niet welke maten je stapel gaat maken maar ik heb laatst een 30bij30 tot aan 10bij10 (5 laags) thuis helemaal afgewerkt en in z'n geheel vervoerd. Op een anti slipmatje achterin de auto en rustig rijden, dan kan het niet fout gaan. Tenminste alsje goed gestut hebt!
Ik zou wel altijd een kistje met vanalles wat meenemen zodat je, als het nodig moet zijn, de taart een beetje kan bijwerken.

Een taart eten die meteen uit de koelkast komt is niet mijn persoonlijke smaak. Vanmij moet even de ergste kou eraf zijn.

Vullingen voor buiten de koelkast,
Botercreme (van de mix) met een smaakje
Jam
Lemon curd.

Liefs, Zanoni

4

Er is hier wel een lijst met vullingen voor buiten de koelkast en een lijst met vullingen die ingevroren kunnen worden.

Zelf moet ik voor a.s. woensdag een bruidstaart (een stapel van 3 en 3 aansnijtaarten) maken en voor a.s. zaterdag een stapel van 2 en 8 aansnijtaarten maken. Daarbij in totaal ook nog 75 cc's.

Mijn planning:

Ik heb vorige week alle biscuits gebakken; 13 in de diepvriezer gedaan en 4 gevuld en bekleed en dan in de vriezer gedaan.

De roosjes voor de 10 taarten heb ik afgelopen dinsdag gemaakt en de parelranden de dag erna.

De cc's heb ik gisteren gebakken en ingevroren.

Vandaag heb ik de rondjes voor de cc's uitgedrukt evenals de decoratie (margrietjes) voor de taarten voor a.s. woensdag.

Maandagochtend vroeg haal ik de 3 aansnijtaarten uit de vriezer; daarna maak ik de vullingen (voor buiten de koelkast) en zal ik 's middags & 's avonds vullen, bekleden en decoreren.
Dinsdag-ochtend hetzelfde liedje; dan maak ik de stapel van 26-20-12 cm.

's Avonds breng ik de taarten naar de locatie, waar alles in de koeling kan worden opgeslagen.

Woensdagochtend vroeg haal ik dan de cc's uit de vriezer en ga die aan het einde van de ochtend vullen en decoreren, zodat ze 's middags mee kunnen naar de locatie.

Deze kunnen dan tegelijk met de taarten worden opgesteld in de feestzaal.

De taarten voor zaterdag maak ik donderdag & vrijdag af; van te voren heb ik al gelijk met de bruidjes afgesproken dat er ook ingevroren zou worden.

Een taart bij voorkeur minstens een half uur voor gebruik uit de koeling halen, zodat het rustig op kamertemperatuur kan komen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Oké ik lees al wel dat invriezen met bruidstaarten dus wel gebeurd...
Ik denk dat ik met deze info en planningen al een heel eind kom! Dank jullie wel ladies!

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---