Onderwerp: Blanda wel gaar???
Net mijn eerste 20 cm blanda gebakken. Ik vraag me alleen wel af of ie helemaal gaar is? Hij hoort toch helemaal mooi bruin te zijn? IK hem hem 30 minten op 140 gebakken, vervolgens 20 minuten op 175.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Blanda wel gaar???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Net mijn eerste 20 cm blanda gebakken. Ik vraag me alleen wel af of ie helemaal gaar is? Hij hoort toch helemaal mooi bruin te zijn? IK hem hem 30 minten op 140 gebakken, vervolgens 20 minuten op 175.
Heb je geprikt ?
Jep, en hij is op zich wel droog volgens mij.... Maar zo vind ik hem er niet uitzien!
Ik heb zojuist mijn tweede blanda biscuit weggegooid. Weer neit gaar! Hij zag er nu beter uit,maar er zat een kuiltje in de bovenkant.... Niet gaar dan toch????
Nu 12 minuten 160, 12 minuten 170 en 12 minuten 180 gedaan.
Hoe krijg ik hem nou goed gaar? Ik moet voor morgen avond 2 biscuits hebben! Word er nogal verdrietig van zo
Misschien moet je de temperatuur toch eerst iets lager in stellen; wat voor soort oven gebruik je ?
Heb je de 1e 2 doormidden gesneden om te kijken of het echt niet gaar is?
Ik zou ook niet al te veel naar de buitenkant kijken, want het wordt toch bekleed.
Kan je anders niet gewoon een ronde (spring)vorm gebruiken ?
Ik wil perse een boltaartje.... Met een gewone springvorm heb ik nergens last van. Die tweede was trouwens wel gaar! Ik heb het stukje waarvan ik dacht dat ie neit gaar was ( kuiltje ) eraf gesneden,en toch was ie gaar. Straks na het eten nummer twee maar weer proberen...
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij was het bovenste rondje ook een vieze, harde schijf. Hebben jullie het geheim al ontdekt??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Blanda wel gaar???