Onderwerp: Hoe krijg ik een hoog kapsel?
Het onderwerp zegt t al...
Ik krijg nooit mooie en hoge kapsels.
Iemand trucs en tips?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe krijg ik een hoog kapsel?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Het onderwerp zegt t al...
Ik krijg nooit mooie en hoge kapsels.
Iemand trucs en tips?
Geen idee, maar als ik biscuitmix van de webshop gebruik en de tabelle van felicitaartjes aan houd en een goed bakblik (die ik even na meet omdat de cm die er op staan niet altijd kloppen )
En vervolgens hem in mijn oven doe en de temp beetje op laat lopen (dus lager beginnen) dan wordt mijn kapsel prachtig hoog.
Heb je hier wat aan ?
HI!
kijk even bij de FAQ, daar staan volgens mij een heleboel tips.
Wellicht is het ook afhankelijk van de mix die je gebruikt?
Ik gebruik die van Patidess en dat gaat altijd helemaal goed.
Succes !
Kijk alleen ophogen met bakpapier gaat niet altijd werken . Dan moet je vaak ook meer beslag erin stoppen
.
En het elle lange kloppen van 10 min. doet ook wonderen
@ ottolien hier gaat het idd altijd ruim 10 min. in de mixer. 8 min. op hoog en 2 min op de laagste stand.
Ik gebruik geen bakpapier maar als ie in de oven staat wordt ie mooi hoog en zodra de oven open gaat zakt t hele zooitje in
Iets langer bakken misschien?
nee das t rare mn kapsels zijn goed gaar en smaken heel lekker. Alleen met de hoogte wil t maar niet lukken.
Misschien werkt het als je de temperatuur van je oven stapsgewijs verhoogt?
130-160-180 graden en dan de baktijd gelijk verdelen?
Volgens mij is het wel normaal hoor... Echt inzakken doet het dan niet maar meer een beetje krimpen.
Welke bakvormen gebruik je.. Welke beslag? Wat voor oven heb je? Hoe lang doe je het erin etc etc... Of gebruik de zoekfunctie. Want er is hier heel veel informatie te vinden.
Hoe hoog zijn jou kapsels dan??
Met de tabel van felicitaartjes kom ik altijd hoger uit dan wanneer ik de tabel van de leukste gebruik.
Mijn taarten zijn rond de 7,5 a 8 centimeter. Gevuld en bekleed, en dat vind ik toch wel een hele mooie hoogte.
Ik heb vandaag met funcakes gebakken en de hoeveelheden aangehouden. Alhoewel...íets teveel eieren denk ik. twee was te weinig en drie schijnbaar teveel. Hij rees letterlijk en figuurlijk de pan uit... Zo hoog was ie. Het liep er allemaal uit en ik had een dikke blaas op de bovenkant. Maar inzakken deed ie niet vreselijk.
Ik ga morgen kijken of er nog wat te redden valt. óf we krijgen een laaaaaag taartje, of ik koop een taart bij de bakker
Hogere bakblikken kopen. Die van de webshop PME 10 cm zijn geweldig.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe krijg ik een hoog kapsel?