1

Onderwerp: Water maken

Hallootjes,

Ik wil graag water maken op mijn cake, om een bootje in te zetten.
Het ziet eruit als een soort gel. Kan mij iemand zeggen wat dit voor een spullie is en waar ik dit kan kopen?

Groetjes Sylvia

2

Re: Water maken

Ik weet alleen dat jelly (gelatine) drilpudding er op lijkt maar je kan ook anders water maken hoor
kijk maar eens rond op het forum

Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

3 Laatst bewerkt door ria (13-04-2006 13:07)

Re: Water maken

hoi
dit is iets waar je mooi water effect mee kan maken. Het heet piping gel en heb nog een recept gevonden om het zelf te maken. Het is al eerder in een ander onderwerp geplaatst  (een illegale tip :D)

Het is toen door Eline geplaatst:
Ik heb twee boeken, waar piping gel in voorkomt. In het ene boek wordt gezegd dat piping gel of piping jelly "maintains a shiny, wet look when set". In het andere boek een recept om zelf te maken: Doe 75 g witte basterdsuiker en 1 el maizena in een klein pannetje. Roer er geleidelijk 60 ml citroensap en 60 ml water door. Op hoog vuur roeren tot het kookt en dikker wordt. Evt. nog kleuren. De piping gel is luchtdicht in de koelkast tot een maand houdbaar. Als het te dik is, dan met een klein beetje water verdunnen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien heeft iemand hier wat aan.
een klein beetje bleuwe kleurstof er door en het ziet eruit als water.
succes

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.